„Ще държим да запазим Бетонния мост като връзка. Дори той да бъде премахнат, ще бъде изграден наново. Нали, как си представяте да го повдигнем – това не е лего. Задължително трябва тази пътна връзка да остане, пък дори и само за градския транспорт. Ако се наложи изцяло ще финансираме проекта”, каза кметът Иван Тотев преди срещата му с НКЖИ. Утре той ще се срещне с директорите на държавната структура за проекта за пробива под Централна гара.

„Това е нещо, което не е много просто, не може да се съберем в една стая, да пием кафе и да вземем решение. Много  е сложен проектът с много въпросителни. Имаме две страни, отделно европейско финансиране. Оттук нататък ще има много срещи”,добави още градоначалникът. Все пак на предварителните разговори са били конструктивни.

Един от големите проблеми е бил колекторът, който в първоначалния проект е трябвало да се премести от бул. „Васил Априлов” на „Руски”. Кметът обясни, че има вариант, с който да се изгради помпена станция в района на Централна гара, с която ще отпадне необходимостта от местенето на колекторите. 

Самият пробив под Централна гара пък ще бъде с 4 ленти и ще има директна връзка от кръговото движение към район "Южен".

Кметът успокои хората, че няма да остави район "Южен" без тази връзка за дълго време. Все пак е неизбежно да няма временни затруднения в някои от етапите на реализирането на проектите.

От Община Пловдив ще предложат на НКЖИ да изградят пешеходен подлез с велоалеи на тупика на ул. "Авксентий Велешки", тъй като след минаването на скоростните влакове през линиите няма да може да се преминава. Въпросният проект може да се изгради и с общински средства. Вариант е там да се направи и пасарелка.  

Преобразяват улица в Кючука, която ще поеме трафика при дейностите на Бетонния мостУлица „Кушуш” ще откарва голяма част от автомобилите от бул. „Македония” към надлез “Родопи“

Последно: Пробив под Централна гара ще има, кметът ще се бори и за Бетонния мостИзграждат пешеходен подлез под линиите на Сточна гара