„Изключително истерична история“, така нарече проблемът с поставянето на велоалея в парка на ул. „Свобода“ кметът Иван Тотев и бе категоричен, че не може там да не бъде прокарана връзка за велосипедисти. Към този момент на експертен съвет са предложени три варианта за това как да мине алеята по  „Свобода“. Трасето са колоездачи ще продължи и след ЖП линиите, където ще се съчетае с алеите за пешеходци и ще стигне до Гребната база.

Припомняме, че жители на района, бяха твърдо против прокарването на велоалея по бул. "Свобода":

Ново 20: В парка на булевард „Свобода“ не се строи велоалея, а временен път СНИМКИ и ВИДЕОТрасето за велосипедисти не може да мине от другата страна на булеварда

Строители си събраха чакъла от бул. „Свобода”, решиха, че не им трябва „временен път” ВИДЕОВелоалея засега няма да се строи по ремонтирания булевард

Започнало е прокарването на велоалея по безспорно най-чаканият булевард „Цар Борис III Обединител“. Тя ще започват от Сточна гара и ще продължат до Баня старинна, като в трасето под Тунела ще бъдат поставени обезопасяващи съоръжения, но все пак велосипедистите ще трябва да преминават под него бутайки, а не карайки колелото си.  Ще се изгради алтернативна мрежа и по „Митрополит Панарет“.

От думите на кмета стана още ясно, че градската администрация работи и върху създаването на връзката между Сточна гара и Централна гара, за да могат да бъдат свързани двата основни веломарушрути. Към момента е решено тя да премине през ул. „Кръстьо Пастухов“ и „Иван Вазов“ до колелото на Централна гара, което ще играе ролята на петолъчка за различните маршрути от там нататък. По новия мост на река Марица също ще бъде изградена велоалея.

 „Пловдив няма аналог за веломрежа в цяла България“, посочи Тотев и обобщи, че по проект тя е била 48 км, но вече се гонят около 70 км.

Идеята да се закупят общински колелета все още е на дневен ред, но това едва ли ще се случи преди да бъде завършена интегрираната велоалея.