Ремонтът на Голямоконарско шосе скоро може да получи зелена светлина, научи TrafficNews.bg 

Сигурен маркер, че се предвижда работата по важната пътна артерия да започне, е фактът, че Община Пловдив започна финални процедури по отчуждаване на части от прилежащи по шосето терени. В началото на годината бе обявено, че ремонтът трябва да стартира в първото шестмесечие на 2018. 

Проектът за "Реконструкция и разширение на „Голямоконарско шосе“ в обхвата на община Пловдив от бул. „Дунав “ до землищната граница с община Марица, в обхвата на община Марица до транспортен възел „ Царацово“ – път ІІІ-805" е един от най-дългоочакваните и едновременно с това най-отлаганите пътни задания в града. 

Целта на проекта е модернизиране на пътната артерия с цел обхващане на по-големия трафик, както и повишаване на безопасността на движение чрез изграждане на второ платно за движение, нови кръгови кръстовища за обслужване на индустриалната зона и рехабилитация на съществуващите пътни платна и съоръжения.

Голямоконарско шосе е от особена важно за Пловдив, тъй като свързва града с Община Марица и автомагистрала “Тракия“. То има две части - градска и извънградска, като и двете подлежат на ремонт. Увеличаване на броя платна за движение, реконструкция на тротоари и изграждане на велоалея е предвидено в първата част. Към аутобана предвиденото трасе включва две платна за движение с две ленти, разделителна ивица и банкети.

За обслужване на отделните обекти се предвижда изграждането на локални платна. Предвидено е максимално запазване на съществуващото платно за движение, което при реконструкцията остава като източно платно по посока Пловдив – АМ „Тракия”.

С реализирането на обекта ще се даде нов тласък на бизнеса в Северната индустриална зона, ще се подобри и оптимизира организацията на движението, ще се подобри безопасността и мобилността на населението.

Екологична оценка за извършване на предвидените ремонти и разширения е поискана в далечната 2013 години, ала оттогава редица перипетии и липса на финансиране спъват започването на ремонтни работи. Частично при някои планирани кръстовища се налага навлизане в частни имоти, с променен статут на земята, а това принуди властите да действат по линия отчуждаване. Такива процедури започнаха още преди месеци. Близо 3 милиона бяха заделени миналата година от Община Пловдив за обезщетения. 

През изминалата седмица са иницирани още десетки процедури, които сочат че е предвидена компенсация от над 30 хиляди лева за едни от последните собственици на имоти, попадащи в плановете. 

Припомняме, че в Бюджет 2018 бе гласуван 1 милион за първия етап на Голямоконарско шосе, както и 3 млн. за Кукленско шосе. При обсъждането на сумите бе споменато, че ще се търси финансиране и на други належащи реконструкции. Градските власти ще се опитат да вземат пари от държавата за реконструкцията на северното платно на бул. „Христо Ботев” от Централна гара до Коматевския възел, както и част от „Копривщица”.

Вижте още: Строителна програма на Пловдив за 2018

Сред приоритетните обекти тази година ще бъде завършването на булевардите от 30 –милионния заем, „Васил Априлов”, „Кукленско шосе”, „Христо Ботев”, „Голямоконарско шосе” и други важни пътни участъци. В началото на годината бе посочен и другият важен акцент - културната инфраструктура, в това число влиза реновацията на площад „Централен”, нова художествена галерия на „Гладстон”, Тютюневия град и други.

Четете още: Задават се здрави ремонти във всички квартали на Пловдив - 7 млн. лева отиват за улици