Facebook затваря две от своите по-неизвестни приложения, които бяха създадени като идейна алтернатива на все по-популярната видео мрежа TikTok и Pinterest. От компанията, развиваща най-популярната социална мрежа, са взели категоричното решение сравнително скоро след старта на двете платформи.
Въпреки това, очевидно Facebook са преосмислили стратегията си и са решили на 10 юни конкурентът на TikTok – Lasso, и конкурентът на Pinterest – Hobbi да бъдат спрени.
Lasso, по-популярната от двете, позволява на потребителите да записват 15-секундни видеа и да добавят музика към тях. Услугата е пусната преди година и половина на пазара.
„Правим различни залози в нашето портфолио от приложения, за да тестваме и да се учим как хората искат да се изразяват“, коментира говорител на Facebook в имейл до CNBC. „Един от тези тестове беше Lasso, наше самостоятелно приложение за кратки видеа, което решихме да спрем и да премахнем от всички магазини за приложения от 10 юли. Благодарим на всички, които споделиха своето творчерство и обратна връзка с нас, което ще се постараем да интегрираме в други наши видео преживявания“
Lasso е пусната в малък брой държави, включително Колумбия, Мексико, САЩ, Аржентина, Чили, Перу, Панама, Коста Рика, Ел Салвадор, Еквадор и Уругвай, твърди компанията Sensor Tower, която следи пазара на приложения.
„Оценяваме, че то доти змомент Lasso е генерирала над 10 млн. сваляния от App Store и Google Play”, твърди Крейг Чапъл от Sensor Tower.
Вчера Lasso е изпратила известие до потребителите, с което им е казала, че услугата ще бъде спряна.
В опит да се конкурира с TikTok на ByteDance, което е свалено над 2 млрд. пъти, Instagram на Facebook разработи своя фукция за смесване на видео и музика, наречена „Reels”.
Reels беше пусната в Бразилия през миналия ноември, а в края на миналия месец Instagram я пусна и във Франция, и Германия.
Още от категорията
Какво се крие зад възхода и абсолютния рекорд на биткойн?