Много европейски мобилни оператори смятат да блокират достъпа на онлайн реклами от Google в техните мрежи, като вече поне един телеком го е направил, пише Financial Times. В репортажа не са казва кой е той, но се споменава, че в мрежата му вече има инсталиран софтуер, разработен от израелската компания Shine. С него телекомуникационният оператор смята да ограничи изскачането на Google реклами в сайтовете, които клиентите му посещават, както и може би в приложения. Въпросният оператор смята да активира инсталирания софтуер преди края на годината. По думите на Рио Карти от Shine:
„Десетки милиони ползватели на мобилни устройства в света ще могат да избират дали за тях да бъдат блокирани реклами, като това ще стане до края на годината. Ако броят се увеличи, всичко това може да има разрушителен ефект върху рекламната индустрия.“
Според източници Shine работи с доста оператори, като един от тях има над 40 милиона клиенти. Този неназован телекомуникационен гигант смята да направи така, че клиентите му да избират дали да имат достъп до реклами, или не. Освен това се замисля и така нареченото действие „the bomb“ – радикална мярка, която има за цел да спре достъпа на реклами до устройствата на своите милиони клиенти наведнъж, като главната мишена са рекламите от Google.
Лошото в случая е, че ако това се случи, не само ще има грозен ефект върху рекламната индустрия, но и върху мрежовата неутралност. Според правилото доставчиците на интернет (независимо мобилен или друг), трябва да третират всичко, което преминава през мрежата им равноправно. Това означава, че те нямат право да ограничават тези реклами. Как ще се отрази това на разработчиците на безплатни приложения, които разчитат на реклами вътре в тях? Ще трябва да изчакаме, за да разберем повече.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Тръмп посочи сенатора Марко Рубио за държавен секретар