Китайският гигант за електронна търговия Alibaba Group Holding Ltd, чиято потребителска версия Aliexpress е много популярна сред българите, води преговори с Metro за вземане на дял от бизнеса на германския търговец на едро на пазара в Китай, предаде Routers, позовавайки се на свои източници. 

Международното издание уточнява, че към момента от Metro и Alibaba отказват да коментират информацията за евентуална сделка. 
Metro и Alibaba отказаха да коментират. Освен Alibaba, има и други страни, участващи в ранни дискусии с Metro, според източниците, като се очаква официалното анонсиране и процесът на официална продажба да настъпят скоро. 

Според изнесената информацията, разговорите между компаниите са на ранен етап и до бизнес взаимоотношения може и да не се стигне. Показателно е обаче, че заявеният интерес от страна на Alibaba идва в отговор на оперирането на конкурентът им Tencent, който миналата година подписа споразумение за партньорство с френската верига Carrefour.

Американската компания Alibaba, която управлява потребителските онлайн платформи за пазаруване Taobao и TMall и приложението за доставка на храна Ele.me, се стреми да разработи бизнес стратегия за търговия на дребно, твърди един от поверените източници. Подобно мащабиране ще позволи на Alibaba да създаде мреца от търговия на едро и дребно и да котира по добре своите продукти и услуги, както и да стъпо по-убедително на офлайн пазара. 

Metro от своя страна също търси способи за преструктуриране, след като последните няколко години от развитието на веригата бяха белязани от трудности. От ръководството дават заявки да се съсредоточат върху основния си бизнес, като в подкрепа на това немската компания продаден магазините Kaufhof и напусна голямата корпорация за електроника Ceconomy. 

В Китай немската верига притежава 95 магазина, както и активи под формата на недвижимо имущество в стратегически точки като Пекин и Шанхай. Главният изпълнителен директор на Metro Олаф Кох заяви във вторник, че германската фирма разглежда потенциалните партньорства с местни играчи в Китай.

Все още няма яснота каква ще бъде приблизителната сума, ако се стигне до сделка. Бегъл ориентир е подобна операция, при която през 2017 Alibaba закупиха мажоритарен дял от китайската верига хипермаркети Sun Art Retail Group срещу 2,87 млрд. долара.