„Аз съм на 48 години и от позицията си на опита, който имам, мисля, че няма по-добър момент да кажа думите „Аз се кандидатирам за кмет на Пловдив”. Има какво да кажа, знам как да го направя и дори да не успея, съм длъжен да кажа каквото мисля, иначе аз няма да съм доволен от себе си, както и моите деца”, заяви адвокат Георги Колев, който днес официално влезе в битката за кмет на Пловдив, издигнат от ЗС „Александър Стамболийски”. Той заяви, че формацията му не е от много говорещите политически субекти, но за сметка на това са от ефективните политически субекти. Те са вече 12 години на политическа сцена в Пловдив, при която на всеки избори са покачвали резултата си от 25 до 30%.
„Манджата в Пловдив е претопляна вече 12 години, масата около, която сядат кандидатите е една и съща, лошото е, че вече 12 години ние сме част от менюто . Време е да сменим и масата, и менюто, и седящите около нея”, каза адвокат Колев.
Приоритетите, по които ще се движи кампанията на Жоро Колев и ЗС „Александър Стамболийски:
Присъединяване на съседните общини – „Родопи, „Марица” и Куклен
Според Жоро Колев намаляването на данъците е невъзможно, както бива обещавано от всички останали кандидат кметове. Той изтъкна, че Пловдив е една от най-малките общини в България по територия. Летище Пловдив и индустриалната зона – те не са в Пловдив.
„Ако сега влезе представител на завода „Ауди” и каже – „Дами и господа, решихме да направим завод в Пловдив”. Ние ще му отговорим – „Чудесно, но кметът на „Марица” или „Раковски” ще ви чака след половин час. Пловдив измести своя фокус и от бранд в туризма и историята, и се превръща в индустриален град, но цялата индустриализация не се реализира на територията на Пловдив”, каза Колев. Той изтъкна, че нито едно от големите предприятия не носят приходи на Община Пловдив, а в същото време ние охраняваме, здравеопазваме, образоваме, обслужваме комунално тези хора, като се превръщаме в туристическа спалня. Тази неправда от 86-а трябва да бъде поправена, заяви Колев.
Туризмът в Пловдив
Нито един турист не идва в Пловдив, за да разгледа офисните и жилищни сгради, той идва, за да види културно-историческото наследство.
„Истината е, че Пловдив отдавна не е туристически град. Ние трябва да върнем блясъка на града в сферата на туризма и да се инвестира в това. Големите очаквания към европейска столица на културата не се оправдаха. Трябва да се питаме какво следва оттук нататък, след като Пловдив се качи на този туристически връх. Ние очаквахме огромни вълни от европейски туристи, които обаче не изпълниха улиците на града. Какво правим след заветната 2019-а”,попита кандидатът за кмет.
Прозрачност в управлението
В града и в държавата се налага усещането за липса на прозрачност и справедливост, каза адвокатът . Той поиска всички процедури, които се провеждат в Общината: обществени поръчки, процедури по възлагане и плащане по различни договори,търгове, комисиите и сесиите в Общинския съвет – всички те да бъдат онлайн.
„Подготвяме платформа, която от 27 септември ще бъде качена онлайн. Тя ще може да се тества от всеки един пловдивчанин. Платформата ще е електронна система за мини референдуми, която има за цел да обслужва ОбС. Имаме дневен ред от 51 точки, като всеки един ще може да гласува и да съветва, както би направил, ако е общински съветник. Светът вече е дигитално село, ние не можем да живеем в пещера. Трябва да излизаме на светло от време на време” , продължи Жоро Колев.
Урбанизирането на река Марица, транспортът, екологията
Урбанизирането на река Марица – може промени кардинално облика на града, като даде огромен тласък на индустриите в Пловдив, така и опитът ни да го превърнем в туристически бранд . Няма да има такъв тип преживяване в България, като ще черпим опита от – немските, френските и испанските градове, смята общинският съветник.
Това не минава и през реформа в публичния транспорт. Според него услугата не е на добро ниво, въпреки че много бе направено и инвестирано. Идеята на Колев е да се направи общинско предприятие, което по примера на ОП „Чистота” да бъде буфер, за да не бъде поставяна Община Пловдив на колене.
Относно екологията, където експертизата на ЗС „ Александър Стамболийски” е най-висока, ще бъде представена специална програма до началото на кампанията ,която ще изненада всички.
Хората, от които ще се търси доверие
„Ние не искаме да „взимаме” от никого гласове. 60% от пловдивчани не гласуват – те са категорично незаинтересовани и ненамерили своите кандидати. Нормално ли е Пловдив да се управлява с малцинство? Има 160 хил. души, които са адресат на нашите послания. Не ни интересува резултатът, кметската кандидатура не е самоцел. Трябва да си кажа нещата, които искам, пък каквото ще да става. Сега е времето! Трети мандат съм съветник. Толкова много съм видял и съм се наслушал, че вече ми е време да си кажа какво мисля”, завърши кандидатът за кмет.
Очаква се до 27 септември да бъде обявена листата за общински съветници, както и да се вземе решението дали да бъдат издигнати районни кметове от формацията.