Община Пловдив е пуснала ултиматум към консорциума, който обслужва 8 от линиите на градския транспорт. С писмо от 24 ноември кметът Здравко Димитров е изпратил уведомление до управителите на „Автобусни превози”, „Автотранс – 2000”, „Хеброс бус” и „Меритранс”, че имат 30 дни срок да започнат да изпълняват задълженията си по договора по линии 4,10,12,20,22, 24, 27 и 93.
В уведомлението се казва, че в ОКТ е регистрирано системно неизпълнение на договора, като се пропускат голям брой курсове по линии 4,10 и 20, които се обслужват от „Хеброс бус”. Фирмата на Веселин Дошков, както и „Автотранс – 2000” на братя Чолакови пък продължава да изпълнява курсове с автобуси Евро 5, вместо задължителните Евро 6.
Крайният срок за отстраняването на нередностите е 30 дни, считано от изпращането на писмото, или 24 декември, навръх Бъдни вечер.
Договорът за 8-те линии е най-новият от трите, които са в сила за автобусни превози по 29-те линии на публичния транспорт. Той бе подписан в началото на 2021 година.
TrafficNews нееднократно писа, че договорът се нарушава от превозвачите, като се изкарват стари автобуси, а след това нерегламентирано им се изплащат субсидии.
Това се случва и на фона, че Тодор Чонов е дал доклад на кмета Здравко Димитров, в който се казва, че няма нищо нередно от страна на Община Пловдив в отношенията им с прокуратурата. В същото време тихомълком се смени директора на общинското предприятие.
Договорът за 8-те линии е такъв, че ако един от превозвачите го нарушава, то целият подлежи на разваляне. Единственият вариант друг превозвач да вземе курсовете на своите партньори е фирмите да бъдат обявени в несъстоятелност. Ако това се случи то Община Пловдив трябва да пусне временна мярка за 6 месеца или 1 година през областния управител и да подготви нова обществена поръчка.
Собственикът на „Автобусни превози” Петко Ангелов заяви, че няма притеснения относно ултиматума на Община Пловдив.
„При мен нямам проблем, аз изпълнявам 99% от курсовете си, като 1% е някаква аварийна ситуация или инцидент. Ако иска Общината да го прекратява и да върви към нова обществена поръчка. Аз не мога да взема всички линии от нея”, каза Ангелов. Той критикува и сериозно Община Пловдив, ОКТ и Тодор Чонов.
„Никой в ОКТ не искаше да подписва, ние не можехме да си вземем полагащите ни се пари за предишни месеци. За тази година ще успеем да си покрием загубите заради 3-то милиона от държавата, които отпусна заради COVID пандемията. Те обаче не са заслуга на местната власт”, каза Ангелов. По думите му и през 2022-а ще има проблем, тъй като допълнителните 2 млн. лева, които се залагат, вероятно ще бъдат недостатъчни за покриването на Европейския регламент.
„Категорично ще искаме Община Пловдив да си поеме приходосъбирането, а на нас да се плаща на километър. Топката се тупка за електронното таксуване, последното е, че преди 2023 година няма да се въведе. Няма за къде да ги чакаме”, каза още превозвачът.
Още от категорията
1200 таксита на протест срещу високите застраховки! Следващите са гражданите!, предупреждават те