Точно 8 месеца изминаха, откакто кметът Здравко Димитров направи първата копка на реконструкцията на ул. „Владая”. На практика реконструкцията на улицата, както и връзката й с бул. „Марица – Юг”, вече трябваше да е завършена. Вместо това обаче не е извадено и едно паве от улицата. Причините се оказват две – препроектиране и липса на индексация на договора.
Зам.-кметът по строителството Пламен Райчев заяви, че препроектирането се налага заради промяна и на входовете и изходите на завода на БТЛ, който се изгражда върху бившата фабрика в източната индустриална зона. Именно заради инвестицията от 20 млн.лева Министерски съвет отпусна 1 млн. лева за реконструкцията. Новият проект е почти готов, като предстои да се направи и индексация на сумите по СМР-тата.
„Скоро ще подпишем анекс с „Парсек груп” и те ще могат да започнат дейностите там, след като заложим и средства в бюджета”, обясни Райчев.
Това е второ забавяне на проекта, като предишният път бе заради бившият вицепремиер Даниел Лорер, който не подписа договора от страна на държавата.
През лятото на 2021 година бе сключен договор с „Парсек груп” за инвестицията, като тя е за 2,7 млн. лева. От тази сума 1 млн. лева са отпуснати от Министерски съвет заради инвестицията от клас „А” на БТЛ в зоната, която е за 20 млн. лева и разкриването на 500 работни места.
Поръчката включва разваляне на стара паважна и тротоарна настилка, изграждане на пътна конструкция и изграждане на кръгово кръстовище. То ще бъде точно преди разделянето на ул. „Владая” с ул. „Правда”, също така изграждането на новата връзка с бул. „Марица – Юг”.
В поръчката е заложено още велоалея, бордюри, тротоари, поставяне на вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка и достъпна среда за хора с увреждания. Ново улично осветление с подмяна на стълбове. Изграждане на светофарни уредби.
Още от категорията
Общинският съвет спря продажбата на безценица на част от топ имот в центъра на Пловдив