Община Пловдив изготви предложение за осигуряването на средства в размер на 4,2 млн. лева за договора за надграждането на системата за градския транспорт. То ще се гледа на сесията на местния парламент в четвъртък, след като на последното заседание парите бяха пренасочени към строителството на ст. „Христо Ботев”.
Предложението, което е изготвено от администрацията е средствата в размер на 4,2 млн. лева е да се вземат от парите за ремонта на ул. „Царевец”, както и от перото за отчуждаване на имоти. Сумата, която се взима от реконструкцията на ул. „Царевец” е 720 хил. лева, като това са допълнителните средства за нея. Те трябваше да се дадат при индексирането на договора, но предвид забавянето по старта на ремонта, парите няма да са необходими тази година.
Останалата сума от 3,5 млн. лева ще е от перото за отчуждаване на имоти, което ще намали наполовина възможностите градските власти да взимат терени за важни инфраструктурни обекти.
Със сумата от 4,2 млн. лева – 3,4 млн. лева ще се дадат за авансовото плащане към „Тикси”, а другите 800 000 лева ще са изплащането по месеци към софийската фирма. Според договора, които е за 14 млн. лева, той трябва да се изплати за 5 година с равни месечни вноски от 134 584 лв.
С втора точка от решението се задължава следващият кмет на града да осигури 10 млн. лева в рамките на 4 години, за да се разплати изцяло с фирмата.
Това, което прави впечатление е, че договорът е подписан на 12 юни – 4 дни след сесията на Общинския съвет. Това означава, че твърденията на зам.-кмета Тодор Чонов, че договорът е подписан не са отговаряли на истината към онзи момент.
Какво представлява системата, вижте в линковете:
Още от категорията
Пловдивски архитект: Брутална тапа на АМ „Тракия" заради ПТП, а има лесни решения за това