С усилени темпове напредва работата по възстановяване на железния път под Бетонния мост „Тодор Александров“ по направленията на изток от Пловдив. След като месеци наред работата под моста беше преустановена заради откритите археологически находки и тяхното проучване, тя вече е възобновена. Репортер на TrafficNews видя на място десетки работници, които извършват различни строително-ремонтни работи по железопътната инфраструктура – изграждане на нов железен път, изграждане на контактната мрежа, системи за сигнализация и телекомуникации, дренажни и отводнителни системи.

Линиите по коловозите от временния перон на Сточна гара до Бетонния мост „Тодор Александров“ са почти изградени, а работниците вече изграждат дренажите под самия мост, за да могат да бъдат положени релси по четири коловоза и там, които да бъдат свързани с коловозите на гарата. По този начин ще се възстанови движението на влакове по направленията Пловдив-Асеновград-Пловдив, Пловдив-Свиленград-Пловдив, както и тези за Варна и Бургас, които сега минават през гара Филипово. Това ще облекчи и товарните превози.

Припомняме, че заради реализирането на на проект „Развитие на железопътен възел Пловдив“, финансиран със средства от Механизъм за свързване на Европа, се изпълнява договор за модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив. Заради необходимостта от разрушаването на Бетонния мост „Тодор Александров“ и подмяната на жп-инфраструктурата, влаковете за Асеновград и Свиленград в светлата част на деня тръгват и пристигат до временен перон в района на пешеходното пресичане на ул. „Аксентий Велешки“. Вечер автобуси от Централна гара извозват пътниците до гара Крумово, където те имат връзка за Асеновград.

Работата под Бетонния мост беше прекратена заради откритите археологически находки – основите на антична вила от 2-3 век, пещ за керамика и няколко гроба. След като археолозите приключиха проучването и теренът беше консервиран и покрит с инертни материали, работата по железопътната инфраструктура беше възстановена.

През целия период не спира и работата по Бетонния мост – най-високата му част над линиите беше съборена, за да бъде повдигната – част от проекта за Развитие на железопътен възел Пловдив. Движението по моста трябва да бъде възстановено в средата на декември 2024. Ръководителят на проекта от Трейс Груп Холд инж. Николай Иванов нееднократно изрази увереността си, че няма причина това да не бъде реализирано.