
Едва три проекта, важни Пловдив и областта, са залегнали в приоритетите на новото правителство. В коалиционното споразумение на „Продължаваме промяната”, БСП, ИТН и „Демократична България” Пловдив се споменава едва на три места, като засяга и основен инфраструктурен проект, но без да се посочва поименно – Околовръстното шосе.
Единственият проект, който е споменат директно към Пловдив е формулиран по този начин: „Анализ с предложение за подобряване на пътната връзка Пловдив-Смолян”. Не се дават повече подробности какво означава това, като вероятно става въпрос за ремонт или частично разширение на пътя Пловдив – Асеновград – Смолян.
Вторият проект, който е приоритетен за новата власт, е за изграждане на железопътни връзки с международните летища Пловдив, Варна и Бургас.
За свързването на Летище Пловдив с жп транспорт се говори от години, а от НКЖИ дори изготвиха проект, който предлага три решения.
Първият е за изцяло ново трасе, започващо от гара Крумово, вторият частично ново трасе от Разделен пост - Родопи, като от гара Крумово до него влаковете ще се движат по съществуващата линия Крумово -Асеновград и третият предлага създаване на успоредно трасе с начало от новата стрелка в гара Крумово.
Третият момент, в който Пловдив присъства в споразумението е за „Изясняване собствеността на Летище Пловдив и създаване на стратегия за развитие на летището”. В момента все още вървят дела за собствеността на перона на аеропорта между държавата и частно дружество. Второто спечели окончателно делата за старата част на пистата и сградите около нея, но все още спорът не е решен за новата.
Другият проект, който е включен в коалиционното споразумение и засяга индиректно Пловдив е за завършването на околовръстните пътища при областни центрове. Там има твърде дълги процедури по няколко направления. Премиерът Кирил Петков неведнъж в предизборната си кампания каза, че не е нормално Пловдив да няма Околовръстно шосе. В същото време служебното правителство спря текущия ремонт, както и процедурата за проектиране за удвояването й. Освен проектирането „замразена” е и поръчката за новия лъч на Околовръстното. Вече 9 месеца поръчката не завършва, като дори не са оценени техническите предложения на фирмите.
Новата власт все още не е казала нищо за важни проекти и пътища в Пловдивска област, като разширението на пътя Пловдив – Карлово, връзките на Асеновград със съседните населени места, водният проблем в Брестовица, проектът Каскада – Въча, довършването на двата стадиона – Ботев и Локомотив.
В споразумението няма и дума и за удвояването на АМ „Тракия” между София и Пловдив. Въпросното трасе отдавна е изчерпала своята пропускливост. Редица пътни експерти, както и предишното управление настояваха, че магистралата трябва да се разшири, като се започне именно от този участък.
Според четирите партии довършването на АМ „Хемус” и АМ „Черно море” са най-належащите от тези, които са заложени.
Още от категорията
Виж всички
Страхотна постъпка! Пловдивски полицаи помогнаха на бременна жена да стигне навреме до болницата


Акценти
Виж всички



Изведнъж стана ясно, че са пълни идиоти




Тръмп: Войната в Газа приключи

Темите на Traffic News
