Едва три проекта, важни Пловдив и областта, са залегнали в приоритетите на новото правителство. В коалиционното споразумение на „Продължаваме промяната”, БСП, ИТН и „Демократична България” Пловдив се споменава едва на три места, като засяга и основен инфраструктурен проект, но без да се посочва поименно – Околовръстното шосе.

Единственият проект, който е споменат директно към Пловдив е формулиран по този начин: „Анализ с предложение за подобряване на пътната връзка Пловдив-Смолян”. Не се дават повече подробности какво означава това, като вероятно става въпрос за ремонт или частично разширение на пътя Пловдив – Асеновград – Смолян.

Вторият проект, който е приоритетен за новата власт, е за  изграждане на железопътни връзки с международните летища Пловдив, Варна и Бургас. 

За свързването на Летище Пловдив с жп транспорт се говори от години, а от НКЖИ дори изготвиха проект, който предлага три решения.

Първият е за изцяло ново трасе, започващо от гара Крумово, вторият частично ново трасе от Разделен пост - Родопи, като от гара Крумово до него влаковете ще се движат по съществуващата линия Крумово -Асеновград и третият предлага създаване на успоредно трасе с начало от новата стрелка в гара Крумово.

Какво се случи с ЖП проекта за влакова линия до летище Пловдив?Остава още половин година за процедурата пред РИОСВ

Третият момент, в който Пловдив присъства в споразумението е за „Изясняване собствеността на Летище Пловдив и създаване на стратегия за развитие на летището”. В момента все още вървят дела за собствеността на перона на аеропорта между държавата и частно дружество. Второто спечели окончателно делата за старата част на пистата и сградите около нея, но все още спорът не е решен за новата.

Държавата загуби и новия перон на "Летище Пловдив"Решението на Апелативен съд обаче подлежи на обжалване

Другият проект, който е включен в коалиционното споразумение и засяга индиректно Пловдив е за завършването на околовръстните пътища при областни центрове. Там има твърде дълги процедури по няколко направления.  Премиерът Кирил Петков неведнъж в предизборната си кампания каза, че не е нормално Пловдив да няма Околовръстно шосе. В същото време служебното правителство спря текущия ремонт, както и процедурата за проектиране за удвояването й.   Освен проектирането „замразена” е и поръчката за новия лъч на Околовръстното. Вече 9 месеца поръчката не завършва, като дори не са оценени техническите предложения на фирмите.

Новият лъч на Околовръстното на Пловдив бе бутнат във фризера – няма и пари за негоВече 6 месеца от АПИ не приключват процедурата, догодина и цените няма да се актуални

Новата власт все още не е казала нищо за важни проекти и пътища в Пловдивска област, като разширението на пътя Пловдив – Карлово, връзките на Асеновград със съседните населени места, водният проблем в Брестовица, проектът Каскада – Въча, довършването на двата стадиона – Ботев и Локомотив.

В споразумението няма и дума и за удвояването на АМ „Тракия” между София и Пловдив. Въпросното трасе отдавна е изчерпала своята пропускливост. Редица пътни експерти, както и предишното управление настояваха, че магистралата трябва да се разшири, като се започне именно от този участък.

Според четирите партии довършването на АМ „Хемус” и АМ „Черно море” са най-належащите от тези, които са заложени.