Новият лъч на Околовръстното на Пловдив е един от най-чаканите проекти не само за града, но и за цялата област.  Той ще изкара голяма част от транзитния трафик, който минава през Пловдив, като съществено ще съкрати и пътуването от АМ „Тракия” към Асеновград и Смолян.

С пускането на обществената поръчка през 2021 година, планът бе  връзката между Скобелева майка и Асеновградско шосе да е готова през 2024 година. Уви, и към днешна дата не е ясно дали ще започне до края на календарната година. За проекта има избран фирма в лицето на „Трейс”, както и 35 млн. лева в бюджета на АПИ за строителството.

Днес кметът Костадин Димитров проведе среща с всички институции, ангажирани не само с Югоизточния обход, но и цялото Околовръстно. Зам.-министърът на регионалното развитие Николай Найденов също се отзова.

 

Кметът на Пловдив: Възможно най-скоро ще започне строителството на ОколовръстнотоКостадин Димитров откри работна среща за проекта

„Много е важно да се знае, че кметът на Пловдив е лично ангажиран с изграждането на Околовръстното шосе и Югоизточния обход. Имаше проблеми, които вече се решават – почти е изчистен казуса между АПИ и НКЖИ за ПУП-а. Друга пречка – кабелите на  Електроенергийния системен оператор, също е решен – след замервания се показа, че те не пречат. Така че съм оптимист, че в най-скоро време ще стартира строителството на новия лъч”, заяви Костадин Димитров. На въпрос дали очаква да е тази година той отвърна: „За това работим”.

Ако проблемът за ПУП-а между НКЖИ и АПИ бъде решен, то може да се изготви парцеларен план, да се отчуждат имоти, ако има такива и да се пристъпи към строителството.

Градоначалникът каза още, че все повече пречки се изчистват и за удвояването на Околовръстното шосе, който е в етап проектиране.  

„Имаме съгласие с почти всички институции за това откъде да минава трасето, но има още някои пречки, които трябва да преодолеем. Очаквам още на следващата среща между всички страни да отстраним проблема с напоителния канал, откъде да минава, както и линията на КЦМ. Там основният проблем е, че не може да се мине над нея с надлез, защото няма нужната дължина за спускането на автомобилите. Един от вариантите е да се вдигне жп линията, но дружеството трябва да даде своето съгласие”, обясни кметът.

Проектирането на Околовръстното е на три етапа, като най-много са именно пречките в последния, който е от Пазарджишко шосе до Асеновградско шосе, където трасето е 14 км. За него бе сключен и последно договор за проектиране.

Най-скоро може да започне удвояването на Околовръстното от АМ „Тракия” до Пазарджишко шосе. Проектът дори бе вкаран по европейска програма от АПИ, заедно с общините Пловдив, „Родопи” и „Марица”, като стойността е за над 80 млн. лева.

АПИ взима 140 млн. лева от Европа за проекти в Пловдив, удвояването на Околовръстното – също в тяхЦелевата група на проекта обхваща жителите на Пловдив и прилежащите общини Марица и Родопи