Ново недоволство изникна от разписанията на БДЖ заради ремонта на жп възел Пловдив. Жители от редица населени места от общините Белово, Пазарджик и Стамболийски изпратиха сигнал до TrafficNews, че маршрутите са изцяло несъобразни с реалните потребности на хората. По думите им заради разместените часове работния им ден се удължава до 14 часа.
Те молят от БДЖ да преразгледат разписанията си и да ги направят адекватни, тъй като в ранния час единият от влаковете не пътува никой, другият е със скъсен маршрут, а третият е прекалено дълъг.
По-рано друга група недоволни пътници изрази своето възмущение от линията Асеновград – Пловдив.
Ето и сигнала на жителите от другите общини:
„Ние сме немалка група пътуващи работещи, които от години използват услугите на „БДЖ–Пътнически превози” ЕООД за придвижване от местоживеене до месторабота и обратно на територията на населените места от община Белово, Пазарджик и Стамболийски до град Пловдив и обратно.
За много българи влаковете са единствен вариант да се придвижват, за да работят. Често хората от близките населени места около големите градове пътуват за работа с влак сутрин и вечер. За това е важно графикът на влаковете да бъде съобразен и с работното време.
При всяка промяна в разписанията на влакове, от БДЖ се вмъква текст със следното съдържание :
”БДЖ съгласува движението на бързите и пътническите влакове с областните и общинските администрации по места, уточняват от компанията.”’ Такова уточнение обаче няма.
Ще ви запозная с начина на прогонване на работещите пътници от влакове, които са и целогодишните клиенти на БДЖ –пътнически превози, като пример използвам маршрута Белово–Пловдив–Белово.
сутрин: Белово–Пловдив 06:25h-07:29h
В момента обявените влакове, с които работещите могат да се прибират в посока Пловдив –Белово са : 16:10 h.- 17:15 h 18:51 h.- 19:50 h
Работното ни време е до 17:00 h или до 17:30 h.
Направихме проверка във влака, който тръгва в 16:10 h пътувайки с него, има 10 пътника, въпросът ни е за кои десет пътника пътува този влак?
При условие, че влакът е празен каква, печалба има БДЖ от този никому ненужен влак.? Кой приключва работа по-рано от 16:00 h и за кой е удобен този влак.? Уважаваме всички инцидентно пътуващи, за които едва ли има значение точно този час на тръгване в 16:10 h
Има пътнически влак, но само до гара Септември и така остава последния влак 18:51 h.- 19:50 h, който вече трети ден закъснява от 10 до 29 мин.
Така работният ни ден от 06:25 h до 19:50 h, ако влака дойде навреме е 14 часа. Никога до момента не е имало толкова абсурдно разписание .
Разбираме, че има ремонтни дейности, но това е една от най-натоварената влакова линия в България, а ремонта едва ли ще приключи на 25 септември както е обявено предварително.!
Влакът в 18.14 h часа може би е най-пълен заради работещите. Точно той ли трябва да се промени? Не може ли пътническият влак в 17:40 h да не е до гара Септември, а до Ихтиман или София? Или празния бърз влак в 16:10 h. да тръгва по-късно ?
При междинна проверка на влаковете в сайта на БДЖ –Пътнически превози се виждаше че влак №БВ 1614 Пловдив–Белово тръгващ от гара Пловдив в 18:16h. е отменен, но имаше обявен влак в 17:22 h. и поради тази причина не сме реагирали по-рано.
В сутрешните влакове се пуска климатик и понякога дори трябва да сме с връхни дрехи, а следобедните в които температурата е повече от 40 градуса са претъпкани и въпрос на време е някой да пострада. Трябва ли това да се случи, за да се задействат институциите?
Поради ескалиращото напрежение, което се наблюдава, като дългогодишни работещи използващи услугите на „БДЖ–Пътнически превози” ЕООД, граждани на страна членка на ЕС, имащи семейства с малки деца, изразяваме несъгласието си от така направеното вечерно разписание Пловдив–Пазарджик-Стамболийски -Белово и Ви молим за съдействие във връзка със създалата се ситуация.
Изпратено е писмо до централно управление „БДЖ–Пътнически превози” ЕООД Предполагаме, че ако има отговор ще е в законоустановения срок от 30 дни ,а до тогава който оцелее и издържи.
Каним представители на БДЖ пътнически превози изготвящи разписанието ,както и на управителя да попътуват с нас три дни, за да усетят с пълна сила натоварването от работния ден, високите температури и часове в чакане на последния влак.