Община Пловдив сключи договор за доставка на пътни знаци, като част от голямата обществена поръчка за пътна маркировка, проведена от ОКТ. След известно забавяне и намеса на КЗК, възложителят Георги Стоилов е избрал фирмата „Битулайт“ ООД да отговаря за доставка и ремонт на вертикалната сигнализация под тепетата. На този фон Общината си е поставила за цел да органичи неправилното паркиране по ключови булеварди, както и злоупотребата с места за преференциално паркиране, научи TrafficNews.
Припомняме, че поръчката на ОКТ бе пусната през юли миналата година. Тя бе с прогнозна стойност 1 133 000 лв. без ДДС и имаше три позиции - полагане на хоризонтална маркировка, поставяне на нови и ремонт на стари пътни знаци и доставка и монтаж на ограничителни системи. По първа и трета позиция шефът на общинското предприятие и възложител на поръчката сключи договори още през 2022г., но при втора позиция процедурата се забави заради обжалване в КЗК.
Както TrafficNews писа, при първоначално проведения конкурс участваха три фирми – „Битулайт“ ООД, „А.Д.ХОЛД“ ООД и „Трафик Пътна Сигнализация“ ЕООД. Комисията, разгледала предложенията, взе решение да изключи офертата на „Битулайт“ . Дружеството обаче обжалва пред Комисия за защита на конкуренцията, а по-късно оттам отмениха решението на ОКТ и върнаха процедурата на етап разглеждане на ценови предложения.
Справка в документацията на обществената поръчка показва, че при ново заседание в началото на януари тази година петчленна комисия е избрала отпадналата първоначално „Битулайт“ ООД за изпълнител на поръчката. Дала ѝ 98,99т. по формула, която изчислява най-добра оферта по цена и качество на предложените знаци. Дружеството „Трафик Пътна Сигнализация“ получава - 88,68 т.. Третата фирма бива отстранена заради това, че не е подала ценовите си предложения в срок. Решението е окончателно и възложителят сключил договор за доставка и монтаж на знаци.
„Вече започна доставката на дефицитните пътни знаци за преференциално паркиране „Д21“. Проучили сме места, които имат нужда, и ще започнем в най-скоро време монтаж“, коментира директорът на ОКТ Георги Стоилов пред наш репортер.
Припомняме, че без наличието на този знак, паркиралите на инвалидни места без стикер не могат да бъдат санкционирани. Такъв е случаят на паркинг на бул. „България“, където нарушители от години има, но не и наказани. Повече по темата можете да разберете тук:
Следващият приоритет на предприятието ще бъде изкореняване на практиката за паркиране в дясна лента на възлови по булеварди в Пловдив.
„Имаме вече набелязани локации. Тук попадат централна градска част и булеварди, по които минават основни линии на градски транспорт. По подобие на това, което опитахме да направим с бул. „Христо Ботев“. Имаме и уговорка с Пътна полиция и районните полицейски управления да уведомяваме за въвеждане на нови зони. Това ще се случи чрез знак „В27“, заедно със знак за репатриране“, допълни шефът на „Организация и контрол на транспорта“ в Пловдив.
Освен това като реализиране на обществената поръчка ще бъдат подменени и стари, захабени знаци или такива, станали обект на вандализъм. „Имаме вече план, получили сме опис от районните кметства за това къде има спешна нужда. Надяваме се да имаме достатъчно бюджетни средства, за да поправим по-голям брой“, заключи Стоилов.