Община Пловдив не гледа към днешна дата като възможен проекта за повдигането на жп линиите, които откъсват район „Западен” от останалата част на града. Проектът, който от години се презентира, но не може да влезе в дневния ред на НКЖИ за финансиране през Европа, изглежда нереалистичен. Това намекна още по време на предизборната кампания кметът Здравко Димитров, като и след встъпването си в длъжност поддържа тази теза.
Причината е, че за неговата реализация са нужни около 250 млн. лева с цялата прилежаща инфраструктура.
Вместо това Зико смята да заложи на изграждането на пробиви под жп линиите на Пещерско шосе и „6 септември”. Това обаче едва ли ще се случи преди да бъде реализиран „Модър-Царевец” и пробива под гарата, които се очакват от години.
„Ако тръгнем към подобни проекти, смятам, че трябва да се направи първо пробив под жп линиите на бул. Пещерско шосе. Това ще даде най-голям ефект”, каза кметът, който обаче не се нае със срокове. Според него подлезът трябва да е висок, за да може да обслужва и автобусните линии.
Нормалното преминаване през прелезите ще е важно, предвид и намеренията на властите за финансиране на Западния ринг. Освен „Модър-Царевец”, вътре е заложен ремонт на бул. „Копривщица” и нов мост над река Марица в ареала.
Заради проблемните прелези вече втора година не може да се въведе и еднопосочно движение по бул.”Копривщица”. Припомняме, че през 2018 градските власти заявиха, че променят цялата организация на движението по бул. „Копривщица“ в участъка между булевардите „Пещерско шосе“ и „Шести септември“.
„В момента това е невъзможно заради основната роля, която играят прелезите при предвижването на колите. Ако въведем това движение, а само един от прелезите не работи – това би означавало колапс на цялото движение по булеварда. Например този прелез на Пещерско шосе е един от най-старите, а по него често има аварии”,обясни зам.-кметът Тодор Чонов.
Още от категорията
САЩ изпращат и противопехотни мини в Украйна