Във Facebook е налице специален раздел, наречен Trending. В него потребителите виждат заглавията на най-важните новини към настоящия момент. Facebook отдавна разясниха, че популярността на новините се измерва с помощта на специално направен за целта алгоритъм, но според TechInsider нещата не стоят точно така.
От сайта са на мнение, че заглавията на новини, подредени в раздела Trending, невинаги се подбират толкова обективно, колкото се опитват да ни накарат да мислим от Facebook, пише digital.bg. На първо място, в раздела отиват най-вече тези новини, съдържащи видеоклипове качени във Facebook, а не в някоя друга видео платформа, като например YouTube.
Това обаче не е всичко. Изглежда Facebook също така настояват източниците на новини да не споменават името Twitter в текста на статиите си. Вместо конкретната социална мрежа, те трябва да пишат, че нещо например се е случило „в социалните мрежи”, без да дават името на мрежи, конкурентни на Facebook.
И най-накрая, оказва се, че, за да бъдат причислени към графата Trending, новините трябва да са присъствали в сайтовете на поне три традиционни медийни компании, които Facebook счита за доверени източници. От TechInsider твърдят, че дадена новина, дори да е много популярна, може да не бъде включена към Trending, ако за нея не са писали въпросните традиционни медийни компании.
Тези три точки (макар и непотвърдени от Facebook) са изключително важни за всеки човек, който използва социалната мрежа, за да се информира за това какво се случва по света.
TNS.bg
Още от категорията
Дневен хороскоп за 30 ноември: Овен- подхождайте внимателно, Телец- пътувайте извън града