Драматичният театър ще отбележи 142-годишнината си със спектакъла „Едип и пророците” на  11 декември от 19 ч.  Празникът обаче ще обхване целия декември. Започва още на 6-и, когато трупата ще изиграе „Солунските съзаклятници” на режисьора Стайко Мурджев. Специален жест към публиката са 142 билета, които ще бъдат подарени, за да станат зрителите част от театралното съзаклятничество.  Поканите могат да се вземат от касата на театъра. Всеки зрител може да заяви до 2 места.

„На 13 декември за първи път в Национална библиотека „Св. св. Кирил и Методий“ от 18 ч. ще представим на софийската публика книгата на Георги Миятев „Пловдивска театрална хроника“, колоритен разказ за зараждането на Пловдивския театър и неговата традиция. Ден по-късно играем  „Едип и пророците“ в Народен театър „Иван Вазов“, съобщават от трупата.

Финалът на празничния маратон е на 22 декември, когато ще се играе спектакълът „Лебедът“ в Камерната зала на Пловдивския театър.

По повод рождения ден от екипа на Драмата публикуваха работни рисунки на Марина Райчинова, създател на костюмите в спектакъла „Едип и пророците”. Те представят ранни варианти на костюмите, костюмите, които публиката ще види на сцената и  показват един по-интимен поглед към сложния лабиринт, който лежи в основите на този спектакъл.

Цялостната работа като сценограф на Марина Райчинова бе представена по време на “Международна програма по сценография 2023”, проведена от Констанца Овидиу, Румъния, където тя бе гост ментор.

„Процесът на проектиране на театрални костюми е създаване на образи на въображаеми хора, които живеят само в кратките часове на спектакъла. Подготвяйки се за работата над “Едип и пророците “ преминах през далечни на театъра територии - от изследвания на исторически и художествени текстове, свързани с Пития ( така са наричали пророчиците в храма на Аполон в Делфи) до новите технологии в областта на визуалното възприятие, оптиката, офталмологията.

Всеки костюм, който публиката вижда на сцената, е предшестван от серии рисунки, създадени по време на един интересен и напрегнат експериментален репетиционен процес, в който думата, образът, звукът и жестът се предизвикват и вдъхновяват взаимно и се раждат едновременно.

Подходът ми към образите в “Едип и пророците” е дефиниран от търсенето на пределно експресивен визуален език, в който стилизираната сурова красота на геометричния стил от античността среща рафинирания и скептичен поглед на съвременния човек“, разказва Марина Райчинова.

Фотографии: Георги Вачев