Недялко Бакалски, който загуби живота си в тежка катастрофа в Пловдив, е имал необходимата правоспособност да управлява мотора си, защото мощността му е била намалена в чужбина. Това стана ясно от свидетел, разпитан в днешното заседаниен пред Окръжен съд Пловдив. Инцидентът стана на прелеза на булевардите „Шести септември” и „Копривщица” преди 2 години. Обвинението срещу подсъдимия Иван Иванов е за причиняване на смърт по непредпазливост, вследствие на нарушаване на закона за движение по пътищата - отнемане на предимство и движение с несъобразена скорост. Според съдебно-медицинската експертиза цялата травма, довела до смъртта на Недялко Бакалски е концентрирана в главата. При извършените медицински изследвания са констатирани хематоми в главата и множество контузии и счупвания в мозъчната кора.
В съдебната зала присъстваха приятели и роднини на момчето, както и мъж, чийто живот е бил спасен, след като родителите на Недялко са дарили органите му за донорство. Преди заседанието те се събраха на мирен протест пред съдебната палата в Пловдив.
Адвокатът на пострадалото семейство представи доказателства пред съда- удостоверение на техническа изправност на мотора на Недялко и книжката му правоуправление, която е имал към момента на катастрофата. След това бе допуснат до разпит приятел на починалия, за да обясни за мощността на превозното средство и как е регистрирано в КАТ. Относно мотоциклета, свидетелят Ангел заяви, че моторът на Недялко излиза производствено от фабриката с 600 кубика мощност.
“Той караше “Сузуки”, 2004 година е произведен моторът и киловатите му са 88 по документи, което по нашето законодателство е за най-високата категория. В случая обаче, неговият е вкаран от Швейцария , а там е ограничен за “А2”категория - на 25 киловата мощност. Това става в други сервизи ,не се прави в оторизирания сервиз на “Сузуки”. Те намалят механично мощността на мотора, но когато това се направи, не влиза в регистъра на марката. Това значи, че ако сега се провери, ще стане ясно, че моторът е в големи киловати”, разказа свидетелят.
Ангел притежавал същия мотор, но внесен от Германия и с документите в КАТ го е регистрирал без проблем. Всичко обаче показва, че моторът е с малки киловати.
“Така по данни на Пътна полиция, киловатите отговарят на правоспособност “А2” ,каквато е имал и Недялко”, завърши мотористът Ангел.
Преди него бяха разпитани и последните двама свидетели - полицаите дошли на мястото на инцидента. Служителите на КАТ-Пловдив заявиха , че имат бегъл спомен за катастрофата, но когато са отишли, Недялко вече е бил откаран с линейката.
Съдът отложи делото за друга дата, тъй като назначената в предходното заседание допълнителната комплексна съдебномедицинска и автотехническа експертиза, не беше приета. Причина стана това, че документът не е бил подписан от вещо лице , което липсваше днес в съдебната зала. Делото все още е на първа инстанция, а Иван Иванов в първото заседание отказа да признае вината си и да се възползва от съкратените процедури предвидени в закона. Така производството протича по общия ред с разпит на всички свидетели.
След заседанието подсъдимият Иванов заяви, че не е признал вина, защото иска да се изясни истината. “Не съм признавал вина, искам да се изясни истината, защото скоростта е много над 100 км,”категоричен бе Иванов. Тези думи обаче бяха оспорени от прокурора по делото Галина Андреев. По думите ѝ първоначалната експертиза е показала, че Недялко е шофирал мотора си с 50 км в час, която скорост е позволена.
“Сега предстои да бъде приета новата експертиза, която леко може да повиши скоростта, но максимум до 57 км в час. Обвинението е за това , че обвиняемият не е спрял на знак “Стоп”, за да пропусне пострадалото лице, така е отнел предимството на моториста”, заяви държавното обвинение.
Починалият моторист Недялко
Инцидентът стана на 5 май 2022 година, на прелеза на булевардите „Шести септември” и „Копривщица”. 52-годишният Иван Иванов карал автомобила си по бул. "Копривщица", когато на кръстовището със "Шести септември" блъснал движещия се по другия булевард 21-годишен моторист. Според автотехническата експертиза колата се е движила с около 28-30 км./ч, а моторът с 50 км./ч. При удара Бакалски изхвърчал от мотора, прелетял над автомобила, паднал и си ударил тежко главата. Издъхнал 7 дни по-късно в болница, а родителите му избрали да дарят органите, като по-този начин спасили други четири човешки живота.