Никой не спечели дебата за Пловдив по бТВ, както дръзко телевизията нарече сутрешното си предаване. Причината за това не бе слабото представяне на кандидатите, а просто дебатът не се състоя. Хората от телевизионните екрани видяха четирима кандидати за градоначалник курдисани пред Община Пловдив, а зад тях партийни функционери с плакати, които влизаха в ролята на агитки. Всъщност, може би това бе единственото полезно нещо за кандидатите, които успяха да си покажат безплатно номерата на бюлетините в национален ефир в прайм тайма.
Първо да започнем от участниците в дебата. От бТВ се позоваха на социологическо проучване от „Маркет линкс”, проведено от 21 до 26 септември, а четиримата повикани бяха кандидатите с най-висок процент. Ако погледнем детайлно резултатите от него, то ще видим, че на пето място е… Георги Титюков с 2% подкрепа.
Още на 10 септември стана ясно, че кандидатът на „Кауза Пловдив” ще е Николай Бухалов, но въпреки това 10 дни по-късно от въпросната социологическа агенция са вкарали Титюков в анкетните карти. Тежката фактологична грешка на агенцията, прави цялото изследване съмнително, тъй като социолозите дори не са си направили труда дори да проверят кои са кандидатите за поста.
В т.нар. дебат обаче можеха да участват и други кандидати като Атанас Костов, Георги Колев и дори Николай Бухалов, които имат немалка подкрепа според другите социологически агенции, които поне са си направили труда да проверят кандидатите. Идеята колкото по-малко хора, толкова по-добър дебат, пък съвсем не се оправда.
Воденето на Антон Хекимян превърна дебата в шоу с дюдюкане и взаимни нападки, отколкото в реална дискусия за съдбата на Пловдив. Абсолютно нелепо бе искането кандидатите да изкажат приоритетите си в 30 секунди. Това време е недостатъчно да се представи приоритет и на малко село в Северозапада, да не говорим за втория град в България. Логичното се случи и почти никой не успя да начертае основните си акценти.
Другите „важни” теми, които трябваше да обсъждат кандидатите са финансите на Общината, мръсният въздух и катастрофите с голям брой жертви. Темите са важни, не обаче защото са от първостепенно значение за Пловдив, а защото това са новините, с които градът влиза в ефира на националната телевизия.
Втората „част”- кръстосаният огън всъщност бяха нападките между кандидатите - кой с кого управлявал, кой каква партийна принадлежност имал, колко партии е сменил, кои от къде взима пари за кампаниите си,както и колко работни дни са имали определени управленци. „Важни” въпроси бяха зададени и от агитките на кандидатите, с други думи – партийни членове, на които предварително им е било зададено как да задават въпроси с удари под кръста.
В крайна сметка хвърлената кал помежду им остана всичко, което зрителите видяха и ще запомнят от тези дебат. Това не беше дебат за Пловдив, а реалити шоу за масите, които обичат зрелища. С други думи не само, че никой не спечели дебата, но и всеки от тях загуби…
TrafficNews като обществено отговорна медия направи поредица от материали, с които пловдивчани да се запознаят с акцентите в програмите на кандидатите на напълно равни начала – равно място и равен обем на изказ.
Участниците в анкетата са седем – кандидатите за кметове на ГЕРБ, БСП, „Обединени патриоти”„Съюз за Пловдив”, ЗС „Александър Стамболийски” , „Демократична България” и „Кауза Пловдив”.
Ето и първите пет материала, като останалите три ще излязат в близките дни: