„В бюджета за тази година има предвидени две пера за АПИ – за ремонт на пътища, ТРП има 680 милиона лева, а за капиталови разходи, което е ново строителство има предвидени малко над 1 милиард лева. С тези пари можем да построим около 50 км магистрали, около 100 км други пътища (понякога нови, понякога удвояване на съществуващи пътища) и да изремонтираме около 400 км път." Това коментира изпълнителният директор на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев.

Той коментира цената на новата отсечка от магистралата Русе – Велико Търново. Според опозицията 50 милиона лева на километър е космическа цена и тя подозира корупционни схеми.

„Ако някой има данни за корупция, има органи, към които да се обърнат и да сезират. Като инженер професионалист в АПИ в момента не забелязвам такива схеми и нещата вървят все по-надобре. Реалната цена ще я разберем като построим пътя. Тази цена в момента е прогнозна, на която ще се играе търгът и това е максималната цена", каза още той за БТВ.

„Когато са играли търгът през 2020 г. прогнозната цена е била 13 млн. лв. на километър, тогава тя е била прогнозна, но е могла да бъде надвишавана и търгът е спечелен с 20 милиона лв. на километър. От 2020 г. досега инфлацията в строителството е около 108%, което прави, че цената на първия участък би трябвало да бъде около 42 милиона лева“, добави той.

По думите му цената на отсечката между Бяла и Велико Търново е такава, тъй като въпросният участък е по-сложен и там ще бъде построен най-големият пътен възел в България.

„Той включва около 10 км само връзки – най-голямата детелина и две връзки, които позволяват да се минава с по-голяма скорост. Това е връзка между две магистрали и този възел е много важен. Това допълнително удължава магистралата, това са си още 5 км. Оскъпява ги това, че в този участък има 2 км тунели, в другия участък няма никакви, има около 9 км виадукти, докато в другия са около 5-6 км“, обясни изп. директор на УС на АПИ.