Общинският съвет в Пловдив ще вземе решение тази седмица дали да ореже нощните автобуси в града, които се движат до полунощ. Кметът Здравко Димитров е внесъл предложението, което ще се гласува в четвъртък. То е съгласувано от зам.-кмета по транспорт Тодор Чонов, който е оглавил комисията, която е изготвила предложенията.
Така, ако Общинския съвет гласува утвърдително предложението, от 1 юни Пловдив ще остане единственият голям град в България, който няма да има обществен транспорт след 23:00 часа.
През 2018 година Общинският съвет реши в Пловдив да има 5 линии, които да изпълняват курсове до полунощ - 1, 6, 12, 21 и 44. Линиите бяха подбрани така, че късни автобуси да има за всеки от районите в града.
TrafficNews пусна поредица от материали, в които показахме как превозвачите съвсем законно „спестяват” нощните курсове, а санкциите за това бяха минимални. Отново в услуга на превозвачите дори тези маршрути ще бъдат премахнати, за да не бъдат санкционирани за неизпълнени курсове.
Предложението за отпадането на нощните линии е дошло от самите превозвачи. Но е било гласувано с пълно единодушие, показва стенограма от заседанието, провело се през януари.
Според новите маршрути линиите 6 и 12 ще се изключват в 22:41, а останалите три линии 1, 21 и линии в 23:00 часа.
Мотивите, които са били изтъкнати от общинското ръководство са, че „тъй като удължаването на линиите е било във връзка с Европейска столица на културата, те вече не са необходими”. Решението все пак трябва да бъде взето от Общинския съвет на сесия.
Твърде е вероятно обаче часовете за изключване да бъдат далеч по-ранни. Превозвачите имат реверанс от 4% неизпълнение на курсовете, което означава, че ако спестят и последните 2 курса от въпросните линии, те ще се изключват с час по-рано, без да търпят никакви санкции. Хората, които разчитаха на тези автобуси да се приберат, вече ще трябва да мислят алтернативен начин за предвижване.
За пример в София и Бургас имат нощни автобуси от полунощ до 4:00 часа сутринта, а в Пловдив градският транспорт ще заспива още преди 23:00 часа.
В комисията по транспорт да са били взети и още решения – за удължаване на маршрути, разкриването на нови спирки и други. Решенията са приети без да се променя броят на автобусите, които обслужват линиите. Това означава, че интервалът между тях ще стане по-голям, а хората ще чакат повече по спирките. За други автобуси пък се удължава времето за чакане. Без да се променя маршрута или броя автобуси, които обслужват линия 10, интервалът между колите ще бъде увеличен с 5 минути.
Още от категорията
Над 120 000 младежи в България са длъжници с кредити, много от тях харчат всичко в казина и заведения