
Транспортен хаос, съчетан с липса на вода в определени интервали от времето – това може да очаква Пловдив в следващите 3-4 години. Причината трите големи проекта на Община Пловдив, НКЖИ и ВиК неизбежно ще се застъпят. Те са по европейски програми и касаят Водния цикъл, пробива под гарата и Южния обходен колектор.
Още на четвърти март започват дейностите по Водния цикъл в район „Северен”, където ще стартират два лота от подмяната на ВиК мрежата за 15 млн. лева.
Ще се работи и двете карета. Първото около хотел „Санкт Петербург“ и „Захарна фабрика“, като стойността е 8,5 млн. лева, а фирмата изпълнител ще е „Пътища Пловдив” . Другата фирма, която спечели лот от Водния цикъл, е „Пътинженеринг” за 8 млн. лева, а дейностите там касаят участъците по бул. "Дунав" от бул. "Васил Априлов" до бул. "Брезовско шосе" и бул. "Брезовско шосе" от бул. "Дунав" до Северен обходен колектор.
„В момента изготвям линейния график за дейностите, като правим организация и с КАТ. Ще се опитаме да не затрудняваме гражданите. Всяка една дейност ще бъде обявена предварително, за да има информираност”, каза зам.-кметът по строителството Пламен Райчев. Все още в процес на търг е най-голямата поръчка за подмяна на ВиК мрежата – колектора и отклоненията по „Дунав” и „Брезовско шосе”, която за 25 млн. лева.
През март се очаква и от ВиК да пуснат първата си обществена поръчка по техния воден проект, който е на стойност от 81 млн. лева и включва изграждането на Южен обходен колектор и ремонт на булеварди от край до край, но в сегашните габарити.
Там ще се започне вероятно от бул. „Александър Стамболийски“,като проектът обхваща още редица булеварди в Пловдив, откъдето е пътя на колекторите, които ще бъдат сменени и ще се влизат в Пречиствателната станция. В проекта са сложени и ВиК дейностите по „Модър-Царевец“, с което Община Пловдив ще спести около 3,5 млн. лева.
Там целият проект е по Оперативна програма „Околна среда“ се осигурява безвъзмездна финансова помощ в размер на над 97,4 млн. лв, а срокът за изпълнение на двата проекта е 49 месеца. Πo пpoeĸтa щe бъдe pexaбилитиpaнa, peĸoнcтpyиpaнa и дoизгpaдeнa oбщo 42 ĸм BиK мpeжa зa гpaдoвeтe Пловдив, Хисаря, Карлово, Първомай, Стамболийски и Асеновград.
Преди дни от НКЖИ обявиха, че са избрали изпълнител и за пробива под Централна гара в лицето на обединението в което водеща фирма е „Трейс груп холд”. Там поръчката е за 89 млн. лева, като скоро трябва да има възлагателно писмо. Не се знае още откъде ще започне пробива от страната на „Южен” или „Централен”, както и каква ще е съдбата на Бетонния мост. Там обаче дейностите също са много тежки, защото предстои и изместване на колектор.
В същото време Община Пловдив има и избран изпълнител за тоталния ремонт на бул. „Христо Ботев” и Коматевския възел. Тя е за 7,5 млн. лева с ДДС за реконструкцията на три булеварда, които са свързани чрез Коматевския възел. Първият булевард е "Христо Ботев", в частта му от Централна гара до Коматевския възел, вторият участък - Коматевско шосе от възела до бул. „Александър Стамболийски”, а третият - части от бул. "Копривщица".
Реконструкцията е мащабна, като също има подмяна на водопроводната инсталация - магистрални и захранващи водопроводи. След това ще се започне и пътната настилка и прилежащите площи. Вероятно обаче тези дейности ще бъдат замразени, тъй като все още няма финансиране за този проект.
Още от категорията

Времето се разваля, задава се поредица от дъждовни дни

Потребители се жалват от „Гражданска отговорност"

Млад мъж стреля с пистолет в заведение, има двама ранени
Акценти


Папа Франциск почина




НАП-Пловдив продава рядко и супер запазено бижу


