323 са катастрофите с участието на електрически тротинетки от началото на годината, а загиналите са 5. Ранените са 192, съобщават от Главна дирекция "Национална полиция". Оттам съобщават, че индивидуалните електрически превозни средства (ИЕПС), както е официалното име на тротинетките, са регламентирани в Закона за движението по пътищата. Инцидент със 17-годишен младеж на тротинетка в Пловдив Първото изискване към тези превозни средства е да са технически изправни. Това реално означава да имат работещи спирачни системи, да разполагат с изрядни светлини и електронен или механичен звънец. Изисквания към водача Тук правилата са малко повече. Но основните са свързани с това кой може да управлява ИЕПС, къде може да се кара и с каква скорост. В закона е записано, че водачите на индивидуални електрически превозни средства могат да ги управляват със скорост до 25 км/ч. Но в същото време е предвидено, че общинските съвети могат с наредба да определят участъци и с по-ниска скорост на движение. Тротинетки могат да се карат само по изградената велосипедна инфраструктура и по пътищата, където максимално разрешената скорост на движение е до 50 км/ч. По отношение на това кой може да управлява ИЕПС, тук нещата зависят от възрастта на водача. С текстовете в закона е регламентирано, че минималната възраст за управление на индивидуално електрическо превозно средство е 14 години. Тези деца имат право да карат само по велосипедна алея. За да може да използва и пътища и улици с максимално разрешена скорост до 50 км/ч водачът трябва да има навършени 16 години. Други правила Законът задължава водачите на ИЕПС да се движат с предпазни каски, ако са до 18 години. Освен това в тъмната част на денонощието те трябва да са със светлоотразителни жилетки. С тротинетка не могат да се превозват големи предмети и товари. Забранено е и да се ползва от двама души едновременно. В допълнение Освен всичко изброено до тук, важно е също водачите на тротинетки да не забравят, че и за тях са валидни всички общи правила за движение по пътищата. Това са спазване на светлинните сигнали на светофарите, недопускане на неправилни маневри, рязка промяна в посоката на движение, даване на предимство на пешеходците и редица други.
Още от категорията