Процедурата за концесията на Летище Пловдив продължава да тъне в мистерия. Тишината в Министерството на транспорта продължава, самият аеропорт работи на сляпо, а Община Пловдив се намеси в бъдещето му.
Вчера от транспортното министерство ни отговориха, че все още нищо не е получено от Община Пловдив, като искане за летището. В същото време градската управа призна, че няма написана програма какво ще прави с летището и какви инвестиции планира там.
Според концесионните условия минималните инвестиции в аеропорта трябва да бъдат поне 35 млн. евро в срока на концесията. По време на представянето на програмата на консорциума, класиран след китайците, съставен от ПИМК, ТИЗ и КЦМ стана ясно, че тяхното намерения е за инвестиция няколко пъти над минималните изисквания.
Колко инвестиции е направил един от ключовите партньори в обединението между пловдивския бизнес за последните 6 години?
Компаниите, обединени около ПИМК, които включват транспорт и логистика, строителство и други дейности са инвестирали в дълготрайни активи близо 326 млн. лева в последните 6 години. В това число влиза техника, превозни средства, сгради, имоти и други. Справка дадена ни от компанията показва, че през 2012 година инвестициите в ДМА са 41,9 млн. лева. За следващите години са:
2013 год. – 66,58 млн. лева
2014 год. - 48,2 млн. лева
2015 год. - 98,09 млн. лева
2016 год. – 44,3 млн. лева
2017 год. – 26, 49 млн. лева
С други думи инвестициите, които могат да се направят на Летище Пловдив са съвсем във възможностите на единия от партньорите в консорциума. В същото време концесията бе дадена на неясен субект, който бе закачен за натрупалата милиарди дългове Хайнан груп. Въпросът е и какво може да си позволи Община Пловдив като инвестиции на аеропорта и от кой от важните инфраструктурни проекти би се лишила заради летището.