Социалните медии продължават да кипят с коментари за финансираното от Национален фонд „Култура”  Драг бинго шоу от проекта на Сингъл Степ. Мнозинството се обединява около позицията, че решението на журито е меко казано странно, а масовият призив е за оставки и дори за закриване на НФК.

На фона на компрометиращите кадри от събитието, които може да са шоу и забавление за някои, хората се питат как е възможно комисията го е сложила под знака на културата.

Вероятно или кандидатстващата организация не е описала какво ще се случва с повече конкретика, или журито е чело само кратките анотации на проекта. Тези, които са поместени и в протоколите за гласуваните средства по програма „Възстановяване и развитие на частни културни организации”.  Сумата, която е отпусната 77 046,66 лв.

Тихомир Валериев Василев:

КултУРА ми Янко....

‼ Ей този ЕВРОТАЛИБАНИЗЪМ е финансиран  със 100хил. лв. от данъците ни през "Национален Фонд Култура" при управлението на "Промяната" и просто Наско и после при служебните и Минеков.

‼Промяната е страхотна, ценностна, невероятна лъха на атлантизъм и на европейско, не като нашите тук просташки хора и ръченици...

‼Браво на министрите, на министър председателите и на тия дето ги назначават и ни ги пробутват за "експерти"! Аферим, машала....

‼ИстЕнски ги благославям на майка, и цялата им рода да е благословена и такива зетьове и синове да имат .... Евроатлантически с ценности. Амин!

Сергей Петров-Араджиони:

Ето това е финансирано по Национален фонд "Култура". "Драг" събитие. Или с други думи - вечеринка за маргинали със странни фетиши и объркана сексуалност и ориентация.

Това, за което говорим ние, по-консервативните хора вече е факт. И подкрепено от държавата.

Спомнете си за тези кадри следващия път, когато някой каже в ефир "ама какво ни интересува еди си коя държава, ние сме в България". Защото в България идват всички от процеси от "еди си кои" държави. Защото това е най-малкото, което предстои.

И същите ще започнат с "Ама какъв е проблемът?" "Никой не ви кара насила да ходите и гледате" и т.н.

И така, някои държави стигнаха до фаза, в която сте лош родител, ако не насърчавате децата си да се чувстват по различен начин, от биологичния им. Така се напълниха детските щандове по библиотеките в Германия с ЛГБТ+ литература. Така се стигна до смяна на пола от мъже, за да се състезават с жени в САЩ. И т.н. и т.н.

От "какво ни интересуват процесите еди си къде" и "какво толкова", после през "ако не си съгласен, значи си хомофоб и нацист, от което следва да бъдеш канселиран".

А ние сме безсилни - можем само да предупреждаваме и да бием тъпана.

Кирил Стоянов:                                

С риск да ме блокират . Трябва да се потърси персонална отговорност от всеки един член на Национален фонд „Култура“/ National Culture Fund, Bulgaria който е одобрил да се дават държавни пари (80 хиляди лева)за подобни извращения. А в същото време събираме капачки за детски линейки.

Карлос Контрера:

Национален фонд Култура финансира ЛГБТИК+ бинго с търкане на билетчета и 5 лв. вход. Домакини са някакви същества - ни мъжко, ни женско... С парите на данъкоплатците (над 70 000 лв.) ще се правят ЛГБТИК+ сборища... Съвсем на място на плаката логото на Национален фонд Култура е турено на чатала на въпросните "същества". Забележете, това сборище се финансира по програма за възстановяване и развитие на частните културни организации. Каква култура, какво развитие само? Интересно, че държавата намира пари да финансира и организира гей сбирки, докато собствените й театри буквално текат, а актьорите там броят левчетата...

Конкретното събитийце е от времето на Наско Културата (оня с видеото от министреския си кабинет, който изглеждаше употребил забранени от закона вечещства) и професора Минеков (оня с ковчезите, мятащият риба по фасадите на институциите). С други думи това е виждането на Промяната за културата.

И за финал нещо прагматично - въпросният фонд Култура трябва да бъде закрит, а всички тунеядци там изгонени незабавно, без право да помирисват повече държавна длъжност. То бива подигравки с българския народ, но вече не се издържа!

Мартин Савов:                   

Национален Фонд Култура???
Повтарям - НАЦИОНАЛЕН ФОНД КУЛТУРА!!!
Е за това ли давате пари за развитие, бре....културтрегери?
93 хиляди лева...за това!

Кристин Димитрова:

Какво? Каквоооо?
Нямах представа, че "Програма за възстановяване и развитие на частни културни организации" към Национален фонд Култура е спасила такива отмиращи занаяти... Прилича ми на шега, но май не е.

Дани Панкина:

Ако това е културата ни, затваряйте и да се връщаме по клоните!
Ако това е радост за душата, то нея вече я няма!

Станислава Коцева:

НФК
Преспах, поплаках, преброих до 10 и сега ще говоря!
Няма да кача снимка! Няма да кача и нито едно от видеата! Дори самото разпространение на тези “графични материали” за мен е абсолютно немислимо!
Колеги… има една дума, която за мен е най-подходяща в случая.
Дяволски ОБИДНО е!
Обидно е за всички, които сме отдали живота си на културата и изкуството!
Обидно е за годините образование, за денонощните репетиции, за всички травми (физически и психически), които сме получили на сцената.
Обидно е за всяка сълза, за всяка капка кръв, които сме пролели.
Обидно е за тоновете литература, които сме изчели.
Обидно е за родителите ни.
Обидно е за децата ни, които ще растат и ще се възпитават с това.
Обидно е за учителите ни.
Обидно е за завета, който са оставили тези преди нас.
Обидно е за паметта на починалите културни дейци.
Обидно е за живите такива, които оцеляват на минимални пенсии.
Обидно е за артистите, които работят като бармани.
Обидно е за кинаджиите, които снимат реклами за прах за пране.
Обидно е за художниците, които боядисват стени.
Обидно е за фотографите, които снимат сватби.
Обидно е за сценографите, които чертаят кухни.
Обидно е за балерините, които танцуват по дискотеките.
Обидно е за певците, които пеят по пиано баровете.
Обидно е за музикантите, които свирят по кръчмите.
Обидно е за писателите, които пишат копирайт.
Обидно е за паметниците на културата, които се рушат.
Обидно е за Св. Кирил и Св. Методий, които създадоха българската азбука.
Обидно е за Моцарт, когото сегашните ученици “не са чели”.
Обидно е за Чехов, когото сегашните ученици “не са слушали”.
Обидно е за Анжел Вагенщайн, документалният филм за когото няма да гледате, защото екипът не може да си вземе спечеленото финансиране.
Обидно е Соня Йончева, която навсякъде по света познават повече, от колкото в България.
Обидно е за мен.
Обидно е за дядо ми, един от най-големите български артисти.
Обидно е за баба ми, една от звездите на парижката кабаретна сцена.
Обидно е за миналото ни.
Обидно е за настоящето ни.
Обидно е за бъдещето ни.