С 10 на сто ще бъдат увеличени таксиметровите автомобили, които работят в община Пловдив. Това предвижда новият проект за промяна на квотата за максималния брой издадени разрешителни за таксиметрови услуги, който е в процес на обществено обсъждане от 17 май до 17 юни 2024 г. Към момента квотата, одобрена от Общински съвет - Пловдив, е 2000 разрешителни, а проектът предвижда те да бъдат увеличени на 2200. Това означава, че толкова ще е максималният брой на таксиметрови автомобили, които ще имат правото да работят на територията на община Пловдив.
Проектът за увеличение на разрешителните беше внесен за обществено обсъждане от кмета на града Костадин Димитров с мотивите, че населението на Пловдив е нараснало, а настоящата квота от 2000 автомобила е недостатъчна, за да удовлетвори нуждите на гражданите. Целта е да се повиши качеството и ефективността на таксиметровите услуги, както и да се отговори на нуждите на населението на града, което значително нараства през последните години.
В обосновката и мотивите за приемането на решението е посочено, че очакваните резултати са свързани с предлагане на по-ефективна и качествена услуга по предоставяне на таксиметрови услуги за обществен превоз, която да отговаря на българското и европейското законодателство. Броят на разрешителните за таксиметрови услуги е определен на 2000 с решение № 394, взето с Протокол №20 от 05.11.2009 г. на Общински съвет - Пловдив и оттогава не е променян. По данни на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи, към момента в община Пловдив работят 1715 таксиметрови автомобила.
От асоциацията се обявиха против увеличение на квотата с аргумента, че е ненужно и ще доведе до допълнителни проблеми. "Решително сме против предложението. Към днешна дата не са обособени дори половината от таксиметровите стоянки, които са предвидени в устройствения план. Наличните места не са достатъчно, дори и за работещите в момента 1715 коли. Всекидневно на колегите съставят фишове, защото няма достатъчно регламентирани места, на които да изчакваме клиенти. Настояваме първо да се разреши проблемът с недостатъчния брой стоянки, а след това да се обсъжда увеличаване на броя на таксиметровите автомобили", коментира за БТА Володя Домашенко, съпредседател на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи.