Сериозен недостиг на международни шофьори изпитват българските фирми. Това сочат данните на бранша, които бяха оповестени по време на Общо събрание на Съюза на международните превозвачи, което се проведе в Пловдив. В момента има свободни между 2000 и 3000 работни места за тираджии, като най-сериозен е недостигът на шофьори в Пловдив. Фирмите се обединиха отново и срещу промените в Мобилен пакет 1, готвен за гласуване в Европейския парламент.
Международните шофьори получават заплата между 1800 и 4400 лева, сочат данните на бранша. Въпреки това се оказва, че няма интерес към тази професия.
Заради големия недостиг на международни шофьори, транспортните компании имат намерение да внасят работна ръка от други държави. Българската държава също обмисля вариант да запълни недостига на шофьори в сектора с работна ръка отвън.
В рамките на Общо събрание на Съюза на международните превозвачи фирмите се обявиха отново срещу готвените промени в пакета за Мобилност. Една от точките предвижда шофьорите да се прибират на всеки три седмици в „родните си места”, а друга заплащането на командировъчни.
От бранша се надяват да отпаднат спорните текстове и пакет „Мобилност І” да бъде гласуван по време на румънското председателство на Европейския съюз.