Предстои изграждането на нов източен обход на Околовръстния път в Пловдив, ремонт на южната му дъга и изграждане на локални платна по Асеновградско шосе. Това стана ясно днес на работна среща в Областна управа, в която взеха участие областният управител Здравко Димитров и директорът на АПИ инж. Дончо Атанасов.
По време на срещата се обсъждаха идейните проекти за още две кръгови, както и локални платна по Асеновградско шосе.
„Минахме процедура по изработване на задание. Целта ни е максимално да ги приберем локалните към директното трасе“ – обясни инж. Атанасов – „Довършваме достъпа до всички локални платна около кръговите.“
Двете нови кръгови ще свързват локалните платна с главната отсечка – при входовете на Асеновград и с. Долни воден. До една-две седмици се очаква да стартира и процедура по изграждането им. Целта е да бъде улеснено придвижването до имотите в района, както и да се улесни достъпът на настоящи и бъдещи инвеститори в района.
До края на идната седмица ще съгласувани всички проекти, а след това трите общини ще трябва да процедират парцеларните планове, т.е. плановете за елементите на техническата инфраструктура по шосето. След съставяне на окончателните проекти и необходими регистри ще се пристъпи и към отчуждаване на имоти.
„Въпросът е дали трите общини ще могат да си позволят този финансов удар“ – коментира Атанасов, като уточни, че с максималното прибраните локални се надява и на минимални отчуждения.
Спрян е проектът, засягащ жп прелеза, като предстои да се изработи ново задание за отсечката, която да го свърза с АМ „Тракия“. Инж. Атанасов обясни, че инфраструктурата около жп линията е изключително тежка и не може да бъде адаптирана. Поради това ще се търсят други начини, включително потапяне на линията, за да се изгради надлез. Съставен е идеен проект за 5-километрова източна дъга на Околовръстното. С цел да се освободи трафикът преди бъдещи ремонтни дейности, източният обход, който ще свързва прелеза с АМ „Тракия“, ще бъде първата реализирана отсечка. При препроектирането на отсечката ще се добавят и локални платна, за да се улесни достъпът на инвеститорите.
Старото околовръстно шосе ще проектирано изцяло наново, по модел на софийското, като проектът ще включва и локални платна.
„Догодина по това време се надяваме проектът да е готов, но всичко зависи от тръжната процедура по проектирането на отсечката“ – каза Атанасов. – „Когато се създаде подходяща инфраструктура, бизнесът ще дойде там“ – допълни той.
Ремонтът на южния обход на околовръстния път ще започне едва след реализация на проекта за източната дъга с цел облекчаване на трафика.
„Старият проект беше тотално не в ред“ – коментира областният управител. Новият ще включва две двулентови платна, както и локални отсечки, подобно на Асеновградско шосе.
Започва подготовка за бърза реализация на проектите. Ремонтните дейности понастоящем са повлияни и от забрана да се извършват строително-монтажни дейности през зимния сезон – до 15 март. От АПИ очакват заповед до края на месеца, която да даде зелена светлина на някои строителни дейности, а асфалтът ще бъде положен по-късно. Изграждането на ТОЛ система също ще се отрази на изпълнението на проекта, коментираха от АПИ.