Пловдивчанин си купи телефон за 560 лева, който се развали само за три месеца. Апаратът бил купен края на месец април от магазин от веригата „Зора” на булевард „Христо Ботев”. Не след дълго обаче телефонът започва да прегрява и батерията се изчерпвала за не повече от 30 минути. Тъй като телефонът е с гаранция от две години, мъжът решава да се възползва от нея и прави рекламация в магазина.
Телефонът е оставен на сервиз на 20 юни, а един месец по-късно му се обаждат, за да му кажат, че е получил отказ за безплатен ремонт. Причината е, че телефонът е развален, защото е бил мокър. „Сервизните специалисти установиха следи от течност по основната платка”, пише в официалното становище от магазина. Поради тази причина му е отказан безплатен ремонт, тъй като гаранцията е валидна „само за проявени фабрични дефекти”.
От фирмата са посочили и цена за ремонта, която е 240 лева.
„Не съм мокрил телефона и никога не съм го изпускал. Просто изведнъж започна да прегрява”, коментира възмутеният клиент пред ТrafficNews.bg.
Поради тази причина той подава жалба и до Комисията за защита на потребителите. За съжаление и там удря на камък. След направена проверка комисията му изпраща писмо, което потвърждава, че гаранцията е невалидна, в случай че е установена външна намеса. Т.е. клиентът сам е повредил телефона си и трябва да си плати ремонта.
В неофициален разговор служител от комисията признава пред нашия читател, че това е честа практика на отделните търговци и при тях са пристигнали десетки жалби с подобни оплаквания, но те са с вързани ръце и не могат да направят нищо.
И така телефон за 560 лева излиза солено на нашия читател, и то само за три месеца.
TrafficNews.bg