Един от моделите iPhone за първи път в последните пет години загуби лидерската позиция на бранда на ключовия пазар в Китай, сочат данни на анализатори. През 2016 г. китайските потребители са купили 12 млн. броя iPhone 6s. Това съответства на 2% от общия брой продадени смартфони в страната, съобщи CNBC, позовавайки се на данни от Counterpoint Research.
Номер едно по популярност в Китай е флагманът Oppo R9, от който са продадени 17 млн. броя.
От 2012 г. насам Apple заемаше неизменно първо място в Китай по брой продажби на актуалния си модел iPhone. Отстъплението с 21% през 2016 г. потвърждава трудностите, които компанията изпитва на пазара в страната и нейната уязвимост в борбата с конкурентите – за сравнение Oppo бележи ръст от 109%, пише technews.bg.
Продажбите на iPhone 6s отбелязаха двуцифрен спад в Китай през 2016 г., който беше частично компенсиран от новия флагман iPhone 7 през четвъртото тримесечие на годината, сочи аналиът на Counterpoint. Според анализаторската компания, пазарът на смартфони в Китай възлиза на рекордните 465 млн. броя през миналата година, което е с 6% повече спрямо 2015 г. Китай остава най-големият пазар на умни телефони в света.