На среща на корпоративния персонал главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг обяви, че компанията ще започне да вгражда генератори на текст, изображения и видео във водещите си социални платформи Facebook и Instagram.

Въпреки че Meta винаги е била в челните редици на разработването и изследването на моделите на генеративен ИИ, компанията донякъде се забави с интегрирането им в собствените си продукти.

На срещата на служителите Зукърбърг обяви няколко технологии, които се намират в различни етапи на разработка и вътрешно тестване. Много от тези технологии ще станат достъпни за потребителите на услугите и продуктите на компанията.

Например една такава технология ще даде възможност на потребителите да променят собствените си изображения и снимки въз основа на текстово описание и след това да ги споделят в Instagram Stories.

Друга технология ще позволи създаването на няколко бота с изкуствен интелект с различни характери и способности. Те ще могат да помагат или да забавляват потребителите. Споменатите ботове с изкуствен интелект ще се използват главно във Facebook Messenger и WhatsApp. През юли компанията ще проведе и вътрешен хакатон за генеративен ИИ.

Докато Meta все още обмисля интегрирането на инструментите за генеративен ИИ в своите продукти, други технологични гиганти вече са на етап по-голяма интеграция.

Microsoft, например, добавя различни AI асистенти към своя софтуер Office, операционната система Windows и търсачката Bing. По-пряк конкурент на Meta, услугата Snapchat, пусна бот с ИИ, наречен Snap AI, а други компании, от Adobe до Salesforce, пуснаха множество нови функции, които интегрират генеративен ИИ в техните продукти.

"През последната година станахме свидетели на някои наистина невероятни пробиви, качествени постижения в областта на генеративния ИИ. Това ни открива възможност да използваме тези технологии и да ги вградим във всеки наш продукт", коментира Зукърбърг пред Axios.