След злощастния самолет А320 на нискотарифната компания Germanwings, нови опасности заплашват пътниците на компания за икономични полети. Поредица от закъснения и повреди редуцират ежедневно броя клиенти на самолетното дружество.
Ули Тюкмантел, редактор на „Западногермански вестник” Дюселдорф, днес официално обяви, че се отказва от услугите на компанията. Обратният полет от Лондон, на който Тюкмантел трябвало да се качи, се забавил пет часа и половина. През това време пътниците два пъти били принудени да слизат от самолета, под предлог, че бил зареден погрешно. През близо шестте часа, които журналистът прекарва на летището, той неколкократно се оплаква в социалните мрежи от неуредиците в летателната компания и въпреки множеството извинения, съобщава, че престава да им бъде клиент.
Седмица по-рано еърбъс A319, пътуващ от Кьолн към Венеция кацна принудително в Щутгарт. Въздухоплавателното средство е от семейството на разбития А320. Преждевременното кацане на самолета е изправило на нокти 123-та пътници на борда. Докато доказателствата показват, че изтичане на гориво е причина за аварията, от компанията определят инцидента като „стандартна процедура”, съобщи focus.de.
След поредицата от аварии и скандали, за авиокомпаниите и малките проблеми са причина за голямо притеснение. Същевременно пътниците могат да бъдат спокойни, мерките по безопасността на авиолиниите в момента със сигурност са драконовски – както в големите, така и в ниско-тарифните компании.
Според български авиоексперти обаче, самолетният транспорт остава един от най-сигурните. Проблемът е, че всеки инцидент с летателен апарат, добива широка известност. При авиокатастрофите обаче шансът за оцелели е много малък.
Превод: Марина Илиева