30-минутен запис от пилотската кабина на полет 4U 9525 показва най-ясно към момента какво се е случило на борда, преди самолетът да се разбие във Френските Алпи във вторник, съобщава Би Би Си. Разследващите, които са изслушали записа в детайли, вчера обявиха, че вторият пилот Андреас Лубиц съзнателно е насочил машината към земята, с което е предизвикал катастрофата със 150 загинали.

Какво се е случило в последните 30 минути от полета?

Полет 4U 9525 на германската авиокомпания Germanwings излита от летището в Барселона за Дюселдорф със 150 души на борда в 9.01 GMT (11.01 часа българско време) на 24 март. Самолетът Airbus A320 лети над морето към Франция, като за половин час се изкачва на височина 11 600 метра.

По разписание полетът е трябвало да продължи два часа.

В 9.30 GMT (11.30 българско време) е последната връзка от пилотската кабина към контрола на въздушното движение – рутинно съобщение за позволение да продължи по маршрута си. Всичко изглежда по план.

Минута по-късно - 9.31 GMT (11.31 българско време), самолетът започва да се снижава.

Ръководителите на полети се опитват да се свързват обратно с пилотите в 9.35 GMT (11.35 българско време), но не получават отговор. През това време капитанът не успява да се върне обратно в пилотската кабина, затова започва да чука по вратата и да я удря. През това време се чува, че вторият пилот диша спокойно през последните минути на полета.

Последно самолетът е засечен от радар в 9.40 GMT (11.40 българско време) на височина около 2000 метра в района на Френските Алпи. В последните минути на записа се чуват писъците на пътниците.

Френският прокурор Брис Робен каза, че пилотите са разговаряли нормално в първите 20 минути.

Робин обаче акцентира на това, че първоначално вторият пилот е отговарял любезно на капитана си, но когато той започна брифинг за планираното кацане по средата на полета, Анреас Лубиц става рязък и проявява раздразнение.

Малко след това капитанът напусна кокпита, вероятно за да отиде до тоалетната. Чува се как отправя молба към втория пилот да поеме контрола на самолета. Седалката му се движи назад, последвана от звука на затваряне на вратите.

Помощник-пилотът остава сам в контролната кабина. След това той натиска копчетата на системите за мониторинг на полета, за да насочи самолета към снижаване.

"Това действие в посока управление на надморската височина може да бъде само съзнателно", каза вчера Робен.

Какво се случило в кабината през това време към момента за разследващите е мистерия.

ТrafficNews.bg