Туристите се стичат обратно към Пето авеню в Манхатън, точно докато известната търговска улица на Ню Йорк запазва позицията си на най-скъпа търговска дестинация в света, пише Wall Street Journal.

Средният наем достига 21 528 долара/кв.м в горната част на Пето авеню през последната година, показват последните данни на имотната компания Cushman & Wakefield. Това е с около 13% по-високо спрямо шопинг дестинацията на второ място – Вия Монтенаполеоне в Милано. Ню Йорк Сити измести Хонконг миналата година от върха на класацията за пръв път от 2017 г.

Цените на наемите на Пето авеню все още са много под предпандемичните нива, но наличността на магазини е намаляла, тъй като търговците на дребно от Abercrombie & Fitch до Citizen Watch откриват нови локации. Компанията за бижута Swarovski миналия месец откри нов магазин на два етажа с площ от 1337 кв.м на Пето авеню в пространство, преди обитавано от Gap.

„Това е най-голямата локация на Swarovski в света за момента“, казва Коля Киофски, генерален мениджър на търговеца на дребно за Северна Америка.

Новият флагмански магазин има средно двойно по-голям трафик в сравнение с други места на Swarovski в Ню Йорк. Клиентите се задържат два пъти повече в магазина и средно харчат повече, а годишното издание на орнаментите на Swarovsi и лабораторно отгледаните диаманти се продават особено добре, казва Киофски.

Няколко пресечки на север, флагманът на Tiffany в Ню Йорк отвори отново врати по-рано тази година след тригодишен ремонт, който според някои анализатори възлиза на 500 млн. долара. Сега магазинът се простира на 10 етажа, с частен клуб на върха и арт инсталации навсякъде.

Пето авеню и близкият център „Рокфелер“ бяха силно засегнати по време на пандемията. Посещенията на коледната елха на център „Рокфелер“ са намалели със 75% през празничния сезон през 2020 г.

Три години по-късно районът се чувства толкова пренаселен, колкото винаги е бил. Полицейски бариери ограждат тротоара близо до Saks Fifth Avenue, за да не позволят на хората да изпаднат в трафика, докато гледат светлинното шоу, което се разиграва на всеки 10 минути през вечерите до 5 януари. Тази година модна къща Dior инсталира часовник, вдъхновен от космоса, който обхваща голяма част от фасадата на Saks и включва близо 300 хил. LED светлини.

Fifth Avenue Association, която представлява собствениците на бизнеса на улицата, постави 150 живи елхи, украсени с бели светлини по тротоарите на алеята.

Асоциацията нае и марката парфюми NEST New York, за да създаде празничен аромат. Парфюмът се разпръсква от дифузори, вградени в елховите саксии, обгръщайки преминаващите пешеходци в аромат, който асоциацията описва като празнична смес от нар, мандарина, бор, карамфил и канела с нотка на ванилия и кехлибар.