Всяко чудо за три дни! Така може да се опише ситуацията след акцията на Икономическа полиция срещу такситата, които се крият зад фирми фантоми и ощетят държавния бюджет с милиони всяка година.
По време на акцията на полицията в края на март в Пловдив имаше 1540 таксита, които бяха регистрирани на територията на Общината с платен патентен данък. В резултата на проверките и арестите, само за дни колите под тепетата паднаха на 1274 автомобила, което бе с 266 по-малко от предходния месец март. Почти всички отписани автомобили бяха от 5-те най-големи превозвачи, които бяха обект на разследването – „Рин транс груп“, „Легия груп“, „Бали груп“, „Макс 76“ и „Хачо груп“.
Месец май обаче започва с рекорден ръст на такситата. Автомобилите под тепетата вече са повече отколкото преди голямата акция - 1622. Или с близо 350 повече от предходния месец. Ръстът е при почти всички големи фирми, но на пазара се е появил и нов играч, който за кратко е успял да стане превозвач и данъчно задължено лице на цели 85 таксита. Името на фирмата е идентично с на една от разследваните фирми, свързана със Стефан Балимезов.
Новият превозвач е „Легия транс“, като е регистрирана на същия адрес, от където бе арестуван Балимеза по време на акцията – „Даме Груев“ 20. Собственик на фирмата е 48-годишният Георги Кръстев, чиито адрес е в ромската махала на град Баня, Карловско. Капиталът на „Легия транс“ ЕООД е 2 лева, като тя е създадена през февруари тази година.
На практика всички 85 коли в „Легия транс“ са направили трансфер от „Бали груп“. Преди акцията последната фирма, която е регистрирана в карловското село Дъбене, имаше 235 коли, а няколко дни по-късно колите вече бяха 132.
В новия отчетен период от Община Пловдив „Бали груп“ продължава да бъде с толкова автомобили. „Легия груп“ пък възвръща нивата си от преди акцията – на 144 коли, след като през април автомобилите в Пловдив бяха 84.
Новият най-голям превозвач в Пловдив вече е друга от разследваните фирми – „Макс 76“, заради която бе задържан Емил Кондов – Доктора. Към днешна дата фирмата е превозвач на 283 таксиметрови коли, като за миналия месец те бяха 208.
Единственият спад е при „Рин транс груп“, които имат 268 коли, докато за март те бяха 270 автомобила. Фирмата на Мариян Киров – "Хачо груп" също няма големи разлики с предишни месеци, като колите с негови стикери са 53. Ръст има и при другите по-малки превозвачи, които имат между 10 и 40 коли.
Припомняме, че над 70% от автомобилите в Пловдив са под шапката на 5-6 фирми превозвачи, които не са регистрирани по ДДС, а капиталът им често е около 2 лева. Официалните собственици на фирмите са хора с дебели криминални досиета, инвалиди или неграмотни роми.
Събитията след акцията на полицията показват, че ако няма законодателни промени, на практика всичко е порочен кръг, който ще се върти постоянно – създават се фирми бушони, които укриват данъци в размери на милиони. След това се създават нови,а най-ощетен е държавният бюджет.