Върховният административен съд отхвърли жалбата  на „Хеброс бус” срещу решението на Община Пловдив  за прекратяването на обществената поръчка  за  превоз на пътници по линиите на областната транспортна мрежа.

Поръчката бе за 28 позиции, като за 10 от тях имаше оферти, като те бяха за по-натоварените линии, по които има голям пътникопоток. По почти всички позиции най-ниски цени бяха дадени от„Хеброс бус”, които обаче все по-трудно изпълняват своите курсове.   Предложения имаше за линиите от Пловдив до Розовец, Асеновград, Хисар, Карлово, Кричим (през Перущица), Марково, Раковски, Златосел, Старосел, Съединение (през Голям чардак) и Храбрино.

Без нито едно предложени бяха  останали линии от Пловдив до  Ръжево Конаре, Ръжево, Главатар, Строево, Г. Чардак, Правище, Драгомир, Кричим през Стамболийски, Първомай през Асеновград, Първомай през Градина, Искра, Чехларе, Болярино , Чалъкови, Богданица, Богданица през Моминско, Оризаре и Златитрап, както и Съединение.

Освен до крайните точки на въпросните линии, автобусите минават и по редица други населени места.  

Оказа се обаче, че в офертите  имало редица пропуски и поради това Община Пловдив реши да прекрати цялата поръчка още в началото на годината.

Последваха жалби от страна на „Хеброс бус”, които направиха невъзможно пускането на новата поръчка.  В момента всички линии са с временни мерки, които изтичат на 16 декември.  Очаква се новата поръчка за линиите  да бъде пусната след първата сесия на Общинския съвет на 23 ноември. На нея би трябвало да се даде съгласие и за прехвърляне на 2 от линиите към община „Родопи” – Пловдив – Първенец – Храбрино и Пловдив – Марково.

Търпението на Община Пловдив се изчерпа: Взимат две линии от „Хеброс бус”Прехвърлят квотата на Община Пловдив към „Родопи” за маршрутите до Марково и Храбрино

Деца от пловдивско село закъсняват за училище заради своеволия на „Хеброс бус”Жители на Цалапица разказаха, че хаосът с транспорта до Пловдив нараства