Двата най-тежки проекта, които ще се отразят сериозно на трафика в Пловдив, ще започнат по едно и също време. Това е пробивът под Водната палата, реализиран от Общината, както и Южния обходен колектор, чийто бенефициент е ВиК – Пловдив.
Зам.-кметът по строителството Пламен Райчев заяви, че и за двата проекта текат последни съгласувателни процедури и другата седмица може да имат строително разрешение. Това означава, че до края на месеца и двата проекта ще започнат.
Още със старта на пробива под Водната палата ще се премахне кръговото кръстовище, което автоматично ще прекъсне връзката изток-запад по бул. „Марица – Юг”. Отделно след това се очаква да се затвори едното платно на Панаира. Тепърва от фирмата изпълнител ще правят организацията на движението, което да се одобри от КАТ и ОКТ.
По-голяма главоблъсканица ще бъде проектът на ВиК – Пловдив за Южния обходен колектор. Проектът за над 100 млн. лева, а в него попадат редица основни пътни отсечки в „Западен”, „Южен” и „Тракия”.
От софийския консорциум ДЗЗД „Еко Проект - Пловдив” с участници: „Интерхолд” ЕООД, „ТЕС Кънстракшън Груп” ЕООД и „ВиК Инфраструктурно проектиране” ЕООД искат да затворят максимално повече пътни отсечки, тъй като времето им за реализация намалява.
Първоначалната идея е от фирмат да започнат дейности от ул. „Царевец”, както и още 4 места в район „Южен” – улица „Петър Стоев”, ул. „Модър” до Коматевско шосе, както и два участъка от бул. „Александър Стамболийски” – от кръстовището с Кукленско шосе и пред затвора.
Другите отсечки, част от проекта и Южния обходен колектор са ул. „Царевец” от кръстовището с Пещерско шосе, „Модър-Царевец”, преминава под Асеновградско шосе.
Паралелно с това ще вървят ремонтите на бул. „Хаджи Димитър”, Брезовско шосе, „Даме Груев”, Кукленско шосе, Околовръстното на Пловдив, каретата по „Региони в растеж”, а догодина е кулминацията с пробива под Централна гара, Рогошко шосе и Голямоконарско шосе.
Още от категорията
1 954лв. стана средната заплата в област Пловдив, столичани взимат с близо 60% повече