Три помпи ще бъдат сложени в съоръжението, за да не се пълни с вода, велоалеята ще минава през пешеходния подлез
Ако се вземе решение пробивът под Водната палата да спре, заемът за проекта ще бъде върнат. Това обяви зам.-кметът Величко Родопски при разговор с протестиращите пред Община Пловдив. Сумата от близо 10 млн. лева с ДДС бе теглена от „Фонда за устойчиви градове”, заедно със средствата за „Модър-Царевец”, бул. „Хаджи Димитър”, ул. „Царевец” и двете общински предприятия на обща стойност от 50 млн. лева
Средствата няма как да бъдат пренасочени към друг проект и поради това кредита за този обект няма да бъде усвоен, обясни Родопски. При този сценарий Община Пловдив ще трябва да възстанови със собствени средства и всички разрушено до този момент – улицата, велоалеята, паркинга и зелените площи. Освен това е заплашена и от финансова корекция от 400 000 лева заради дейностите по „Региони в растеж” в зоната.
Искането на протестиращите бе да се спрат строителните дейности до извънредната сесия, която е в сряда. Първоначално Родопски каза, че това няма как да се случи, а след това заяви, че ще провери дали това е възможно. До края на работния ден от Община Пловдив така не и пуснаха становището за искането на недоволните пловдивчани.
В понеделник пък се очаква от РДНСК да излязат с позиция относно всички сигнали, пуснати до тях.
Протестиращите днес поставиха и въпроса по някои от спорните моменти в проекта – отводняването, движението на МПС-та отдолу, както и велоалеята.
Според Родопски няма как пробивът да се пълни с вода, но по проект са предвидени три помпи, които да извеждат дъждовната вода, ако той се напълни с такава. Те ще бъдат с електрическо захранване, като ще имат и допълнителен агрегат.
В най-ниската си част пробивът ще бъде с пътен просвет от 3,5 метра. Това означава, че през него могат да минават леки коли, бусове, пожарни и линейки. По-големи автобуси и камиони няма как да минат през първото ниво и ще бъдат забранени по-високи МПС-та от 3,5 метра, по подобие на железния жп мост.
Велоалеята, която не бе предвидена в проекта, ще минава през пешеходния подлез, който ще бъде обновен. По закон велоалеи не могат да минават през тунели, както и да пресичат пътното платно на този клас пътища.
Самият пробив ще се прави по т.на. „милански” метод” или открит тип. Цялата дължина на проекта е 430 метра, а широчината ще му е 8,5 метра. В него ще има две платна по 3,5 метра и 0,75 метра тротоари. Локалните платна ще са широки 4,5 метра.
Повече за протеста днес:
Още от категорията
Пловдивски архитект: Брутална тапа на АМ „Тракия" заради ПТП, а има лесни решения за това