Агенция „Пътна инфраструктура” избра фирма  за текущите ремонти и поддръжката на републиканска пътна мрежа в Пловдивска област. След месеци бездействие, за по-малко от 20 дни комисията към АПИ завърши процедурата, с която се възлага на „Европейски пътища” да поддържат пътищата в следващите 48 месеца.

На 10 май шефът АПИ инж. Йордан Вълчев разпореди поръчката от февруари 2023 година, която е за област Пловдив, да бъде възобновена.  Две седмици по-късно комисията е избрала единствената фирма, която е била допусната до разглеждане на ценови оферти – „Европейски пътища”.

В момента тече 14-дневния срок за обжалване на поръчката, а ако няма възражения, то от АПИ могат да подпишат договор.

Към днешна дата последният  сключен договор се явява от септември 2022 година, когато АПИ избра „Европейски пътища” за дейността, като срокът трябваше да е  7 месеца за 13 млн. лева. Тъй като от АПИ няколко пъти прекратяваха поръчките се наложи през май 2023  да бъде подписан анекс, с който се увеличават средствата с 50% по дейностите, а договорът набъбна на над 20 млн. лева.  След това бе сключен още един анекс през ноември 2023 година, като сумата скочи на 30 млн. лева.

От  „Европейски пътища” обаче отказаха да продължават да работят по него, тъй като излизат извън рамките на закона. Поради това в момента не може нито да се извършват текущи ремонти нито да се поддържа пътищата. TrafficNews писа за огромния проблем с растителността по републиканската пътна мрежа в Пловдивска област. След сключване на договора от фирмата ще могат да извършват тези дейности.

Пловдивска област може да остане без пътни ремонти, АПИ възобновиха поръчка за 131 млн. леваОт „Европейски пътища" са обявили, че повече няма да работят по анекса с договора от 2022

Заради ограничена видимост: Стотици шофьори рискуват живота си ежедневно край ПловдивТревите на кръговото на Пазарджишко шосе са изключително обрасли, споделят читатели

Още едно кръгово кръстовище край Пловдив е без никаква видимост, тревата стига метър и половинаПловдивско може да остане без ремонти и поддръжка заради напрежение между строителните фирми и АПИ