Временна комисия от Общинския съвет ще предложи до 3 месеца изменение на Наредбата за организация на движението и паркирането в Община Пловдив, свързано с достъпа до Стария град. Това решение бе взето от местния парламент с пълно мнозинство, като предложението дойде от групата на ПП - ДБ.

В комисията ще са Слави Георгиев от ГЕРБ, Веселина Александрова от ПП - ДБ, Стефан Послийски от „Съединени за Пловдив”, Яна Димитрова от „Браво Пловдив”,  Виолета Константинова от  „Възраждане” , Калин Милчев - БСП,  Христо Йорданов - ИТН и  Яшар Асан - нечленуващ в група.

Предложението дойде, след като Община Пловдив и новият зам.-кмет по транспорта Александър Държиков на последната сесия изтеглиха точката за готвените промени в Стария град и паркирането в Синя зона, изготвена от неговия предшественик Ерол Садъков.  Въпреки че промените трябваше да се гледат на тази сесия - предложение от Община Пловдив така и не дойде.

Това означава, че от Община Пловдив абдикираха от идеята да предложат дългосрочни мерки за справянето с проблема с колите в Стария град и вероятно с облекчение, ще приемат временната комисия. Причината е повече от ясна - те не искат да носят отговорност за дългоочакваната реформа. По същество предложението е само за колите в Стария град, без да се засягат другите проблеми с паркирането. В този смисъл кметът Костадин Димитров и вицето му транспорт Александров Държиков трябва да внесат промени на наредбата в другата й част.  

Предложенията, преди да бъдат изтеглени от Държиков бяха въвеждането на платено паркиране след 30-тата минута в зони извън обхвата на Зелената зона, включително улиците в Стария град и част от квартал „Капана“. Цената, предвидена в предложението, е 10 лева на час. Целта на тази мярка бе да се ограничи дългосрочното паркиране в най-натоварените туристически и културни зони, където автомобилният трафик и без това е проблемен.

Друга важна промяна предвиждаше нов ред за издаване на пропуски за преминаване след бариерата на ул.”Съборна”. Преференциалните талони трябваше да се издават само на лица с постоянен адрес в района или с официален договор за наем. Това се очакваше да намали значително броя на пропуските, като се освободят реални паркоместа за живущите и се намали злоупотребата с достъпа.

От 1 юни трябваше да влязат и промени в Синя зона. В нея се предвиждаше ограничение на  престоя на автомобили, което ще е до 4 часа.  Друга промяна бе намаляване на максималния брой на служебните паркоместа, които в различни точки заемат до 70-80% от улиците, а фирмите да имат до 5 места.

Друга важна промяна бе,  че талоните за преференциално паркиране ще се издават на база на постоянен адрес на заявителя,  а автомобилът задължително трябва да бъде регистриран на територията на Община Пловдив.

Друга порочна практика, която досега е съществувала е да се изкарват талони за паркиране в Синя и Зелена зона на гаражи, които са с променен статут.  

Нови правила за колите в Стария град: 30 мин. безплатен престой, 10 лв. такса за часЖивеещите в архитектурния комплекс ще паркират на обособените места

 

Ограничават паркирането в Синя зона в Пловдив до 4 часа, режат и броя на служебните местаТалоните за преференциално паркираните ще се издават само на постоянен адрес, за да се избегнат злоупотребите

Хаос в Стария град: Нов пътен знак блокира улиците с коли, предстоят ли промени в паркирането?Според живущи в пиковите моменти дори излизането от частните имоти е било невъзможно