Консорциум България 2020 ДЗЗД с водещ партньор „Щрабаг” е обжалвал решението на АПИ, с което се прекратява поръчката за изграждане на новия лъч на Околовръстното на Пловдив. Тя е една от 12-те компании, които бяха отстранени от участие в процедурата за 42млн. лева без ДДС.
Това означава, че от Агенция пътна инфраструктура не могат да пуснат нова поръчка, докато КЗК не се произнесе. Възможно е дори жалбата да стигне до Върховния административен съд, което означава месеци на забавяне. Има и хипотеза, при която КЗК или ВАС се произнесат в полза на консорциума и постановят, че фирмата е била отстранена неправилно. Тогава поръчката ще продължи в сегашните си условия.
Припомняме, че кметът Здравко Димитров заяви, че ако няма обжалвания се очаква до дни новата поръчка за Югоизточния обход.
Участниците сегашната процедурата освен Консорциум България 2020 ДЗЗД с водещ партньор Щрабаг, бяха още: „Трейс Холд груп”; Обединение "Геопът Скоблева майка", в което участват: Геострой АД и Пътстрой-92 АД; ГБС – Инфраструктурно строителство”;”Джи Пи груп”, „ИСА 2000” и „Инжстройинженеринг”, „Каро Трейдинг”, консорциумът с „Парсек груп” и „Растер-Юг”, обединение с ПСТ Груп и „Пътинженеринг” , Европейски пътища и „Грома холд”.
Индикативната стойност за трасето от 4,8 км бе 42 млн. лв. без ДДС, а средствата бяха предвидени в републиканския бюджет. Трасето на обходния път трябва да започва в района на пътен възел „Скобелева майка“ при 98-ми км на път II-56, ще продължава почти успоредно на ж. п. линията и ще завършва при кръговото кръстовище при 14-ти км от път II-86 Пловдив – Асеновград.
Новият път с габарит Г20 ще се влее в изградения през миналата година нов четирилентов участък от второкласния път II-86 Пловдив - Асеновград. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети. Строителните работи трябваше да приключат в рамките на 18 месеца.
Още от категорията
1 954лв. стана средната заплата в област Пловдив, столичани взимат с близо 60% повече