Фирмата изпълнител на пробива под Централата гара „Трейс холд груп” в момента подготвя дейностите по рестартирането на строителството на съоръжението. Съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта за TrafficNews.
Изграждането му бе замразено, след като бившият концесионер на гарата Миролюб Столарски оспори в съда разрешителното за строеж. След като министерството и бизнесменът си стиснаха ръцете на 21 юли съдът прекрати производството по административното дело.
„Строителят ще започне дейности по пробива веднага след влизане в сила на разрешението за строеж и получаване на уведомление от община Пловдив за влязлото в сила разрешение за строеж. Към настоящия момент се изпълняват подготвителни дейности и се актуализира работната програма на изпълнителя”, пишат от транспортното министерство.
Крайният срок за реализация на всички дейности е края на 2023 година. Твърде възможно е заради замразяването на проект с няколко месеца новият линеен график да включва дейности от северната страна. Първоначалният план бе от фирмата да се прехвърлят там след Нова година. Скъсените срокове обаче вероятно ще накарат фирмата да работи и от двете страни.
Това означава, че септември може да се разкопае северната страна, която включва бул. „Христо Ботев” и бул. „Васил Априлов”. Това ще превърне движението в истински ад, наред със започването на пробива под Водната палата, „Хаджи Димитър”, „Царевец”, „Ал. Стамболийски” и други.
Още от категорията