Община Пловдив е изпратила уведомление към фирмите от консорциума, които обслужват 13 от линиите на градския транспорт, с което поставят едномесечен срок да отстранят всички нередности по изпълнението на договора. 

Това стана ясно след срещата между кмета Здравко Димитров, заместника му Тодор Чонов и представители на групите в Общинския съвет. 

В уведомлението към консорциума, в който са „Хеброс бус“, „Автобусни превози“ и „Автотранс 2000“ е записано, че всички автобуси трябва да бъдат с евро 6 двигател, както и че фирмите трябва да платят всички наложени им санкции, които са в размер на 260 000 лева. Ако това не бъде сторено до 3 октомври, договорът ще бъде прекратен, както е записано в условията му, заяви зам.-кметът Тодор Чонов.  Той допълни, че този месец е много важен, като той ще даде и отговор за това как ще се плаща на превозвачите напред. При хипотеза, че договорът бъде прекратен, то ще се възложи нов със спешна мярка до 2 години. 

Кметът Здравко Димитров каза, че това е била първа среща от многото, които предстоят, за съдбата на градския транспорт. Самият той е поискал да се направи експертна група с общински съветници и външни специалисти, които да изготвят цялостен анализ на състоянието на градския транспорт в Пловдив. Освен това ще се търси и нов механизъм за разплаще към превозвачите, което да бъде справедливо. 

Днешната среща е била лишена от конкретика относно цени на билети, карти и разплащане към превозвачите, като това ще бъде обсъждано след като се сформира експертната група. 

Относно „Индра“ и системата за градския транспорт е станало ясно, че след изтичането на договора няма да се продължават каквито и да е отношения с испанското дружество. Ще се мисли за вариант, в който да се внедрят използвани технологии и начини за разплащане в други големи български градове, но тепърва ще се проверят какви са опциите. 

За сега е ясно, че самите монетници в автобусите ще останат, но ще се търсят допълнителни методи за разплащане с карти и телефон. 

Докато прокуратурата рови превозвачите: Дават им 46 млн. лева за обслужването на 8 линии в ПловдивЕдинственият участник в процедурата е дал пределната цена на км от 1,95 лева