
На 31 март едно дете не се прибра у дома. 12-годишната Сияна загина на прав участък от пътя между селата Телиш и Радомирци. Защо? Защото някой с ТИР реши, че правилата не важат за него. Че е по-важен, по-голям, по-силен. Днес – отново. Същата отсечка. Същата арогантност. Същата безнаказаност.
Снимки от последните часове, публикувани от Вася Брилянт във Facebook, показват камион с логото на „PIMK“, който изпреварва в нарушение, засича, притиска, кара сякаш асфалтът е негов частен имот, а животите по него – страничен шум, пише GlasNews.bg
Къде са институциите, когато пътят се превърне в гробище? Тази пътна отсечка е кървяща рана. И всички я знаят: жителите на региона, шофьорите, които всеки ден рискуват живота си, близките на Сияна... И, да, институциите, които мълчат.
"Потенциален убиец! Д. Дъбник - Телиш. Изпреварва на забранено и засича наред!", е обрисувал картинката авторът на снимките.
ТИР-културата: по-голям, по-бърз, по-безотговорен
В България тежкотоварните камиони често не са просто участници в движението. Те са тежковъоръжени агресори на пътя, които с превъзходство на размер и тонове си позволяват да се движат със скорост, да изпреварват в завой, да засичат без мисъл за последствията.
Какво още трябва да се случи? Още едно дете? Още една майка с празна стая? Още един ковчег?
А къде е отговорността на фирмите? Няма да споменаваме името на фирмата втори път – те си го виждат добре, изписано с големи букви на гърба на тира, докато мачкат етиката и човешкото с газ до ламарина.
Въпрос:
Провежда ли се реален контрол над шофьорите? Преминават ли обучение? Знаят ли изобщо къде се намират?
Законът е сляп. Камерите – още по-слепи. Този път няма камери. Няма радар. Няма „Око на пътя“. Има само смърт, която дебне на всеки метър.
Снимките, които се публикуват в социалните мрежи, не са сигнал – те са викове за помощ. Ако институциите не реагират – значи просто броят.
Призив от хората:
Инсталиране на камери и постоянен контрол на участъка Телиш – Долни Дъбник
Прилагане на максимални санкции срещу шофьори и фирми, доказано нарушаващи правилата
Приемане на политика за по-строг контрол върху движението на тежкотоварни превозни средства по второкласни и третокласни пътища.
Тировете не убиват сами. Убиват мълчанието, бездействието и „няма какво да се направи“.
Още от категорията

Приоритети! Ще позволи ли държавата на бизнес в Пловдивско да опустоши нещо, оцеляло хилядолетия?

Ремонтът на АМ „Тракия” приключва до 23 юни
