Пловдивска област може да остане без ремонти и поддръжка заради поредното напрежение между строителните фирми и АПИ. Вече втора година от Агенцията не може да завършат процедура за избор на фирма, която да се занимава с поддръжката на републиканската пътна мрежа.

Към днешна дата последният  сключен договор се явява от септември 2022 година, когато АПИ избра „Европейски пътища” за дейността, като срокът трябваше да е  7 месеца за 13 млн. лева. Тъй като от АПИ няколко пъти прекратяваха поръчките се наложи през май 2023  да бъде подписан анекс, с който се увеличават средствата с 50% по дейностите, а договорът набъбна на над 20 млн. лева.  След това бе сключен още един анекс през ноември 2023 година, като сумата скочи на 30 млн. лева.

Към днешна дата обаче сумата почти е изчерпана, а от „Европейски пътища” отказват да продължават да работят по него, тъй като излизат извън рамките на закона. TrafficNews научи, че те са изпратили писмо до АПИ и ОПУ  - Пловдив, с което отказват да извършват дейности по него .   

След месеци бездействие по последната обществена поръчка за Пловдивска област, шефът на АПИ инж. Йордан Вълчев разпореди,  тя да бъде възобновена. През октомври частта за Пловдив бе прекратена, макар да имаше в сила влязло решение на КЗК и ВАС, че е неправилно.  Според нея  „Европейски пътища“  бе избрана да поддържа републиканската пътна мрежа за 4 години срещу 131 млн. лева.

Очаква се комисията, която възобнови работа, да реши дали да потвърди решението за избор на „Европейски пътища” за дейностите. Ако поръчката отново бъде прекратена, то Пловдивска област може да остане както без пътна поддръжка, така и без зимно почистване.

Обрат! Наредиха на АПИ да сключи договор за 131 млн. лева за пътищата в Пловдивска областПълен хаос със зимното почистване и текущите ремонти - прекратиха и новите поръчки

Тишина в АПИ за ремонтите в Пловдивска област, липсват договори за поддръжка и маркировкаАнексът с „Европейски пътища" е на изчерпване, търсят вариант и за новия лъч на Околовръстното