Огромните поражения в Бейрут, които нанесе взривът на пристанището на 4 август 2020, вероятно ще бъдат отстранени далеч преди тази прословута улица в ЖР "Тракия". Тази гледка в "най- добрия район за живеене" е постоянна в дъждовните месеци от 11 години, а през лятото се превръща в офроуд трасе с високо ниво на запрашеност.
Улицата, /макар че въпросната каскада от микроязовири, трудно може да се нарече така/, се намира зад комплекс "Гербера" и трябваше да бъде довършена поне в срока на строителното разрешение на комплекса, което изтече преди 4 години. Това обаче не се случи. И вече трети мандат няма общинска власт, която да отговори на живеещите в района кога въпросното трасе, ще се превърне в нормална улица и кой всъщност е отговорен за строителството.
На място са идвали и бившият кмет Иван Тотев, и заместникът му Димитър Кацарски, недоволството на живеещите в района предизвика дори интересът на тогавашния омбудсман, сега кандидат за властта Мая Манолова. Без никакъв ефект. Настоящата администрация също по никакъв начин не реагира на проблема.
Десетките сигнали, запитвания и подписки, изпратени от община Пловдив, потъват в дебрите на бюрократичната машина, отговорите на администрацията са шаблонни и без никаква конкретика. Оправдание за бездействието и на двете страни - общината и инвеститора Георги Чалъмов, са текущите съдебни дела между двете страни. Макар, че във всяка нормална държава създаването на инфраструктурата, би трябвало да предхожда изграждането на жилищата.
В непосредствена близост се намира и детска градина "Червената шапчица" . Ако сега малчуганите са вътре в сградата, то през топлите месеци те играят навън, като всеки ден дишат кълбетата прах, които автомобилите оставят след себе си, прекосявайки черния път.
Иначе тази седмица живеещите в района получиха ежегодните "честитки" с дължимите данъци. Плащайки ги, те очакват да обитават що-годе нормална среда. Очакват също, когато зададат въпрос на избраните от тях управници, да получат конкретен отговор.