КЗК за пореден път удари голяма обществена поръчка в Пловдив. Със свое решение комисията отмени избора на златоградската фирма „Енчевгруп” за ремонта на ул. „Владая” и направата на новата й връзка с бул. „Марица – Юг”. Според КЗК изборът на компанията е бил незаконен и комисията връща процедурата до етапа на разглеждане на документи. Решението дойде след жалба на другата допусната до финала фирма – „Парсек груп”. Причината е, че техническото предложение на „Енчевгруп” не отговаряла на изискванията на поръчката и тя е трябвало да бъде отстранена.
Този сценарий се повтаря за втори под тепетата за последната година. Преди няколко месеца след жалба на „Парсек груп” КЗК отмени избора на изпълнител за ул. „Даме Груев” – „Пъринженеринг”. След повторното разглеждане на техническите и ценови предложения комисията към Община Пловдив даде поръчката на „Парсек”.
Ако няма обжалване във ВАС или той потвърди решението на КЗК, Община Пловдив ще разгледа наново техническите предложения на осемте компании, подали оферти освен споменатите две - „Запрянови – 03”, „Пътиженеринг”, „Драгиев и Ко”, „Щрабаг”, Европейски пътища и Пирс – Д.
Припомняме, че обществената поръчка е за 2,7 млн. лева с ДДС за ремонта на ул. „Владая” и направата на новата й връзка с бул. „Марица – Юг”. Проектът е свързан с реализацията на новата база на световната „БТЛ Индъстрийз", която ще струва над 20 млн. лева, а дружеството е със сертификат клас „А”. Новата база ще върху бившия завод "Пулпудева", като там ще работят над 200 души.
Припомняме, че заради инвестицията Министерския съвет отпусна 1 млн. лева за изграждането на пътя, останалите 1,7 млн. лева ще бъдат от бюджета на Община Пловдив. Новата пътна инфраструктура ще спомогне и за цялостното развитие на източната индустриална зона.
Поръчката включва разваляне на стара паважна и тротоарна настилка, изграждане на пътна конструкция и изграждане на кръгово кръстовище. То ще бъде точно преди разделянето на ул. „Владая” с ул. „Правда”, също така изграждането на новата връзка с бул. „Марица – Юг”.
В поръчката е заложено още велоалея, бордюри, тротоари, поставяне на вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка и достъпна среда за хора с увреждания.
Също така изграждане на водопроводна и канализационна мрежа, които включват магистрален и хранителен водопровод от полиетиленови тръби и два канализационни клона. Изграждане на тръбна канална мрежа и кабелни шахти. Ново улично осветление с подмяна на стълбове. Изграждане на светофарни уредби.
Още от категорията
Емил Русинов: Очакваме проект за ключова улица, която да облекчи трафика с излаз към Цариградско шосе