Обрасла растителност на кръгово кръстовище затруднява видимостта и движението на шофьори край Пловдив. Става въпрос за кръговото на Асеновградско шосе, където стотици шофьори нямат видимост заради високи треви. Същото е положението и на кръговото на Пазарджишко шосе, за което само преди седмица публикувахме материал.

И на двете места обраслата над метър и половина трева пречи на шофьорите да видят дали има друг навлязъл водач в кръговото и ги принуждава да се изнесат в кръстовището, което ги излага на риск, тъй като могат да бъдат ударени от друг автомобил.

„Рискуваме животите си ежедневно, тъй като няма никаква видимост и трябва да изнесем колите си доста напред, но дори и тогава не успяваме, тъй като тревата е много обрасла. Буквално тръгваме на магия, не знам как все още не се е случил инцидент”, споделиха читателите ни.

Припомняме, че както TrafficNews съобщи, пловдивска област може да остане без ремонти и поддръжка заради поредното напрежение между строителните фирми и АПИ. Вече втора година от Агенцията не може да завършат процедура за избор на фирма, която да се занимава с поддръжката на републиканската пътна мрежа.

Заради ограничена видимост: Стотици шофьори рискуват живота си ежедневно край ПловдивТревите на кръговото на Пазарджишко шосе са изключително обрасли, споделят читатели

Към днешна дата последният сключен договор се явява от септември 2022 година, когато АПИ избра „Европейски пътища” за дейността, като срокът трябваше да е 7 месеца за 13 млн. лева. От АПИ няколко пъти прекратяваха поръчките и се наложи през май 2023  да бъде подписан анекс, с който се увеличават средствата с 50% по дейностите, а договорът набъбна на над 20 млн. лева.  След това бе сключен още един анекс през ноември 2023 година, като сумата скочи на 30 млн. лева.

Към днешна дата обаче сумата почти е изчерпана, а от „Европейски пътища” отказват да продължават да работят по него, тъй като излизат извън рамките на закона.

След месеци бездействие по последната обществена поръчка за Пловдивска област, шефът на АПИ инж. Йордан Вълчев разпореди,  тя да бъде възобновена. През октомври частта за Пловдив бе прекратена, макар да имаше в сила влязло решение на КЗК и ВАС, че е неправилно.  Според нея  „Европейски пътища“ бе избрана да поддържа републиканската пътна мрежа за 4 години срещу 131 млн. лева.

Очаква се комисията, която възобнови работа, да реши дали да потвърди решението за избор на „Европейски пътища” за дейностите. Ако поръчката отново бъде прекратена, то Пловдивска област може да остане както без пътна поддръжка, така и без зимно почистване.