Околовръстното на Пловдив в този си вид няма да издържи, нито като носимоспособност, нито като пропускливост до реализиране на проекта за удвояването му. Това отговаря шефът на Пътно управление – Пловдив инж. Йордан Калев на запитване на общински съветници за състоянието на пътя.

В отговора си той е обяснил, че пътят, който е строен през 1975 година за последно е бил реконструиран през 2002 година, а в момента е в лошо състояние и текущи ремонти не биха решили проблема

На ден през него минават 20 000 МПС-та, като вече е с изчерпана носимоспособност и пропусквателна възможност по различните направления. Единственото решение е обособяването на ново платно и целият път да стане с габарит Г-20 с нови възли и кръстовища.

Шефът на Пътното припомня, че в момента има избран изпълнител за проектирането на пътя от АМ „Тракия” до  9-ти километър. За другата част процедурата все още тече.

В доклада е записано още, че състоянието на пътя се влошава прогресивно и не може да се чака направата на второ платно.  Вече е изготвено допълнително задание за превантивен ремонт на съществуващия път.  От Пътното са пуснали искане за финансиране на пътя, а ремонтът да се изпълни от Европейски пътища, които имат договор с АПИ за ремонтни дейности при аварийни ситуации.  Проектът е пътят да бъде изцяло ремонтиран от АМ „Тракия” до пътя Пловдив- Асеновград”.

Околовръстното на Пловдив заприлича на селски път, поръчката за удвояването му забуксуваВече 6 месеца не се отварят ценовите оферти за проектирането на участъка от 18,7 км